Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Mijn B21ET wil maar niet mooi lopen. Vooral koude start is slecht. Als hij 10 minuten heeft gedraaid, gaat het wel veel beter hoewel hij dat nog steeds regelmatig een slag mist en zo nu en dan heel even inhoud.
Bij welke specialist kan ik (tegen betaling ) terecht om mijn motor perfect te laten draaien?
Alvast bedankt voor het meedenken !
Groet,
Hans
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Benzinepruttel
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ook al eens op zoek geweest. Weinig te vinden en ben er toen zelf aan begonnen. Kreeg em best leuk draaiend maar de koude start en stationair bleven slecht inderdaad. We zouden eens een setje met meters moeten samenstellen voor de fijnafstelling.
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Kon een speciaal Kjet setje kopen bij Ferrari specialist voor 80 euro.
Deze man heeft ook veel delen voor de spinnekop en de Control Pressure Valve (hoeheetzo'ndingin'tnederlands).
Alleen ontbreekt het me aan praktische kennis.......
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ow, valt mee. Als ik et juiste greenbook zo eens bekijk leek het me allemaal geen rocket science. Alleen heul veul werk en een paar handige metertjes. Maar misschien ziet het er makkelijker uit dan het is. Omdat ik nog niet zeker weet of de k-jet wel blijft ga ik dat setje niet kopen, maar anders zou ik et wel kopen voor die centen.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Zoek eens in de Porsche-hoek. De jaren 70/begin 80 911's hadden ook K-jet.
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Zo, vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en het boek van de Kjet tronic tevoorschijn gehaald. Het alle massadraden gecontroleerd en op de juiste plek bevestigd (pal naast de injector en koudstartklep ipv verderop het spruitstuk). Verder kwam ik tot de conclusie dat de CPV (control pressure valve) een wel heel belangrijk apparaat is bij het hele systeem. Ik had er nog eentje liggen en heb deze onder het spruitstuk gewisseld. Loopt nu met koude motor veel beter !!. Andere CPV ga ik met behulp van een revisie setje weer in orde maken. Bij een Ferrari specialist kun je een speciale bout kopen om de CPV zelf goed op druk af te stellen. Binnenkort ff drukmeter kopen !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
een breedband lambdasonde kan ook heel handig zijn om verder af te stellen, dan zie je goed wat het mengsel doet. kost ook niet de wereld bij de forumsponsor en de andere adressen op het net.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
JW240, was al van plan om een aansluiting in mijn uitlaat te maken, maar heb niet de kennis van het afstellen.
Ik doe het maar stapje voor stapje, weinig echte specialisten op het forum ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029