3 January 2012, 20:43
Ik weet het niet meer....
Eerlijk is eerlijk: door chronisch tijdgebrek heb ik een aantal dingen flink laten versloffen, maar er is de afgelopen maanden nogal wat bijgekomen, waardoor ik er steeds meer aan denk afscheid te nemen van m'n donkerblauwe.....
Dat wordt een afscheid in 1 geheel want ruimte om hem als sloper neer te zetten heb ik niet.
Ondanks mijn pogingen de roestduivel op de dorpels te lijf te gaan blijk ik die strijd te verliezen. Er moeten dus echt nieuwe in (langs de onderzijde van alle 4 de deuren). Ook de dorpel onder moet aangepakt worden, de deuren en achterklep vervangen (heb ik staan in een foute kleur), de beide hoeken onder aan de voorruit zijn verre van gaaf, er zeikt ergens water naar binnen (waardoor de auto na een heftige regenbui me al eens heeft laten schrikken met spontaan startende wissers en een motor die er voor een paar seconden de brui aan gaf), ik vertrouwde mijn oliepeil in het diff niet helemaal maar dat viel mee, de scherfjes op de magneet in de aftapplug niet.... En ondanks dat de B230K zich prima houdt staat afscheid van die CO2-bom al op de lijst sinds de aanschaf ivm regelmatige vakanties naar o.a. Duitsland). De lak op de motorkap is flinterdun (lakdikte-tester....) dus (icm de deuren en achterklep) is een overall-paintjob misschien de beste oplossing. En eigenlijk vind ik hem dat niet meer waard.
Maar wat dan? Carlo heeft een nette 940 staan die deze maand rijdbaar is voor een nette prijs, maar ik heb niet zo veel met dat hoekige. Wel een redelijke KM-stand en een modernere gasfabriek. Broerlief is al met een aantal suggesties gekomen in de richting van een 850 of V70 Classic. Ik ben debiel van het motorgeluid van zo'n 5-pitter (zeker met een beetje fatsoenlijke uitlaat) maar 't heeft geen RWD.
Dan toch maar een late 245? Dan zou ik in een weekendje mijn huidige veren (4 cm naar beneden) en mijn 1 jr oude Simons over kunnen hangen, mijn huidige zomerwielen gewoon nog kunnen gebruiken, en bij een toevallig juiste kleur ook nog deuren en achterklep op voorraad hebben (hoewel die waarschijnlijk niet zo roesten als een '88-er). Ook de relatief nieuwe LoadLevelers kunnen dan nog mee naar de volgende (bittere noodzaak).
Nou, ja... De volgende wordt wederom een Volvo. Da''s duidelijk. Maar wat? Minder duidelijk.
Ik weet het niet meer....
Eerlijk is eerlijk: door chronisch tijdgebrek heb ik een aantal dingen flink laten versloffen, maar er is de afgelopen maanden nogal wat bijgekomen, waardoor ik er steeds meer aan denk afscheid te nemen van m'n donkerblauwe.....
Dat wordt een afscheid in 1 geheel want ruimte om hem als sloper neer te zetten heb ik niet.
Ondanks mijn pogingen de roestduivel op de dorpels te lijf te gaan blijk ik die strijd te verliezen. Er moeten dus echt nieuwe in (langs de onderzijde van alle 4 de deuren). Ook de dorpel onder moet aangepakt worden, de deuren en achterklep vervangen (heb ik staan in een foute kleur), de beide hoeken onder aan de voorruit zijn verre van gaaf, er zeikt ergens water naar binnen (waardoor de auto na een heftige regenbui me al eens heeft laten schrikken met spontaan startende wissers en een motor die er voor een paar seconden de brui aan gaf), ik vertrouwde mijn oliepeil in het diff niet helemaal maar dat viel mee, de scherfjes op de magneet in de aftapplug niet.... En ondanks dat de B230K zich prima houdt staat afscheid van die CO2-bom al op de lijst sinds de aanschaf ivm regelmatige vakanties naar o.a. Duitsland). De lak op de motorkap is flinterdun (lakdikte-tester....) dus (icm de deuren en achterklep) is een overall-paintjob misschien de beste oplossing. En eigenlijk vind ik hem dat niet meer waard.
Maar wat dan? Carlo heeft een nette 940 staan die deze maand rijdbaar is voor een nette prijs, maar ik heb niet zo veel met dat hoekige. Wel een redelijke KM-stand en een modernere gasfabriek. Broerlief is al met een aantal suggesties gekomen in de richting van een 850 of V70 Classic. Ik ben debiel van het motorgeluid van zo'n 5-pitter (zeker met een beetje fatsoenlijke uitlaat) maar 't heeft geen RWD.
Dan toch maar een late 245? Dan zou ik in een weekendje mijn huidige veren (4 cm naar beneden) en mijn 1 jr oude Simons over kunnen hangen, mijn huidige zomerwielen gewoon nog kunnen gebruiken, en bij een toevallig juiste kleur ook nog deuren en achterklep op voorraad hebben (hoewel die waarschijnlijk niet zo roesten als een '88-er). Ook de relatief nieuwe LoadLevelers kunnen dan nog mee naar de volgende (bittere noodzaak).
Nou, ja... De volgende wordt wederom een Volvo. Da''s duidelijk. Maar wat? Minder duidelijk.
Ik weet het niet meer....
`88 245, B230K, M47