Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 144 uit 1967
#21
Er zijn verschillendne B18's met dubbele SU, de B18B en de B18D type 1, 2 en 3. Koppel 140-150 Nm @ 3500 rpm, 80-103 DIN pk @ 5500 rpm.
Jouw blok, de 496832, is/was een B18A met A nokkenas. Met dubbele SU en een A nokkenas kom je op de B18D type 1, 80 DIN pk. Toch 5 pk meer als de B18A!

Download de B18B-D Greenbook van http://www.volvoamazonpictures.se/

Hoe geharde bits uit motorblokken te halen staat daar niet in.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#22
Ben der even tussen uit geweest maar hier nog wat foto's.

[Afbeelding: SDC11170.jpg]

[Afbeelding: SDC11174.jpg]

[Afbeelding: SDC11176.jpg]

[Afbeelding: SDC11178.jpg]

voor 150 euro een mooie 123 uit 2007 ;D
[Afbeelding: SDC11179.jpg]

En een foto van mijn andere hobby (5L v8, MB. G-klasse Tongue Jammer dat ik hem wil/moet verkopen :'(
[Afbeelding: IMG_1279.jpg]
Antwoord
#23
Hoe is dat draadeindje er zo uitgekomen? Je ging er naast een gat boren, om hem van onderaf uit het gat te duwen?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#24
Marc1970 schreef:Hoe is dat draadeindje er zo uitgekomen? Je ging er naast een gat boren, om hem van onderaf uit het gat te duwen?
;D
Ik begreep ook de plek van boren niet. Het is wel gelukt daar kun je niets van zeggen!

Antwoord
#25
Zou dit blok met dubbele webers niet graag een C-N'as hebben die origineel toch ook in die B18B blokken hebben gehangen..?

Och die heb ik nog nieuw liggen :Smile
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#26
En weer terug van weg geweest... slecht 10 maanden Smile

De laatste 10 maanden niet zo veel tijd gehad om te sleutelen en was voor de kerst alleen de motorbak nog maar klaar (lopend en rijdend).

[Afbeelding: 061120111028.jpg]

[Afbeelding: 271220111067.jpg]

[Afbeelding: 271220111066.jpg]

[Afbeelding: 271220111064.jpg]

[Afbeelding: 061120111027.jpg]

Zo stond hij er voor de kerst bij. Nu is de bekleding eruit de vloer van de cabine is kaal gehaald, helaas heb ik hier wel roest gevonden. Links was het plaatwerk
op de punt lassen boven de kriksteun te vergaan en heb ik het er uit geslepen. De steun zelf is wel nog goed (alleen wat putjes).

[Afbeelding: 020120121110.jpg]

[Afbeelding: 291220111101.jpg]

Aan de rechter zijde het zelfde verhaal alleen hier waren er al platen staal met messing op gelast. Zag er netjes uit van boven... helaas was er niks behandeld en onder
de platen en is het daar volop door geroest. Ook de kriksteun was finaal door geroest. Het was wel grappig dat de teer of carbolineum er nog netjes en heel onder hing.
Hier had ik geen andere keus dan het er op rigoureuze manier uit te slijpen... met mijn Dremel.

[Afbeelding: 020120121112.jpg]

[Afbeelding: 030120121128.jpg]

De wielkast randen zijn ook flink verrot en bestonden voor 75% uit plamuur. Hier worden 2 nieuwe in gelast en de stukken naast de reservewiel bakken ook.

[Afbeelding: 271220111059.jpg]

[Afbeelding: 271220111058.jpg]

[Afbeelding: 271220111056.jpg]

Ik heb overwogen om nieuwe schermen te plaatsen maar prijstechnisch toch voor lassen gekozen.
Alles wat geroest is of waar de oude lak beschadigd is haal ik kaal en zet ik in de epoxy (van: Brunox)

Voor het kleurtje gaat er: HIPPOLINER - COLOR YOUR HIPPO Bedliner Coating voor uw laadbak of vloer.
Dit is een polyurethane coating die het plaatwerk tegen vocht en krassen van binnenuit beschermd.
(Het is lang en goed getest in een 4x4 en goed bevonden voor me Volvo)

En hier drukte ik per ongeluk mijn pc uit. Gelukkig bestaat er autosave !!!!!!!!!!!!!!!!!
Antwoord
#27
alle beetjes helpen.. roest is herkenbaar, blijft lastig.. leuk klokje/toerentellertje op je dashboard, zitten (nu in een doos..) ook in m'n 544
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#28
En dat was de man met de zaag.


Voor de scherpe ogen hier: ja bijna alle linoleum trilling platten zijn er uit... nou is dit echt een *$^#*@&$ klus maar ik ben wel blij dat
ik het gedaan heb want waar het linoleum geperforeerd is zaten al roest putjes en 1 putje was zelfs een gaatje. De coating heeft een
geluid en trilling dempend vermogen, ik moet alleen nog vragen of dit voldoende zal zijn.

[Afbeelding: 030120121127.jpg]

Ook de voorkant ontkomt niet aan de razernij van mijn 150mm staalborstel op me 1150 Watt gamma haakse slijper van 45,- euro Big Grin

Tip:
[Afbeelding: 291220111102.jpg]

Het linker scherm was helaas niet meer rendabel om op te knappen. Alles om het knipperlicht was plamuur en roest. Nu heeft Daan
van Nodicar's 2de hands afdeling een vervangen exemplaar voor me gevonden deze is wel nog hard, maar daar is alles mee gezegd.
Deukjes een vouw en een "gleuf". Helaas was dit de enige die hetzelfde formaat heeft als de mijne; bij de nieuwe modellen is de wielrand
hoger uit gesneden dan bij de oude, scheelt een cm of 4.

Heeft er iemand nog een scherm liggen voor niet te gek veel. Deze kan ik opknappen maar het is wel flink wat werk.

[Afbeelding: 030120121126-1.jpg]

De deur panelen, stoelen, bank en die 2 paneeltjes aan de zijkant zijn allemaal nog in zeer goeie staat en worden helemaal op geknapt
en opnieuw op kleur gebracht. Ik (of eigenlijk hij) heb gekozen voor een wat fellere kleur rood, ik meen robijn rood. Het leatherlook
van de bekleding van de panelen word op een nieuwe plaat merantiplex gelijmd/geniet omdat het "karton" al vergaan was.


Voor nu weer even genoeg getyped.

veel leesplezier.

groetjes Koen.
Antwoord
#29
Respect voor al het werk!

Dit lees ik inderdaad met plezier.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
#30
pepijnwk schreef:;D
Ik begreep ook de plek van boren niet. Het is wel gelukt daar kun je niets van zeggen!

Beetje laat.... dat gat dat ernaast zit dat is van het mis boren, de boortjes die ik heb deden niks tegen de tap maar wel tegen het giet ijzer Tongue Ik heb hem er echt alleen op de kracht van het 4mm elektrode uit gekregen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.105 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.698 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 16.853 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 197.358 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 113.548 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 63.730 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.976 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 46.031 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.088 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 28.656 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)