Topics: 82
18 October 2012, 20:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 October 2012, 21:01 door Marc1970.)
Zonder LMM gebruikt de computer het toerental om te berekenen hoeveel brandstof toe te voeren, maakt een iets te rijk mengsel bij stationair (niet zo subtiel maar werkt wel, limp-home mode). Dan heeft-ie ws. minder last van valse lucht.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 125
Ik had in mijn polar een originele LPG installatie van volvo die voor het LPG ook iets van een stappenmotoryje gebruikte.
Deze zit in de g toevoerslang vanaf de verdamper. Misschien dat het helpt om deze te reinigen met wasbenzine of remmenreiniger. Maar het is eigenlijk niet logisch dat het in verband zou staan met je losgeschoten mengstuk!!?
Je heb de LH wel al een keertje helemaal gereset? Vlgs mij hoef je dan maar 10 min de accu los te halen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 2
Goedemorgen allemaal, een update:
Ontsteking helemaal nagekeken. Nieuwe bougies, verdeler en rotorkap zagen er nog prima uit, kleppen gesteld, compressie gemeten en was goed, tussen de 11,5 en 12.
Alle vacuumslangetjes nagekeken en van enkele een stukje afgesneden en opnieuw gedemonteerd.
Injectors gereinigd en de vierde injector vervangen omdat deze bleef haperen.
Wat nu gebeurt is dat de 1ste injector ineens gaat haperen. Suggestie is die te vervangen, benzinefilter vervangen en benzinereinigingsmiddel gebruiken.
Mijn logisch denken zegt dat het vervangen van die 1ste injector niet gaat helpen maar dat er een ander probleem is. Wat denken jullie? Hij loopt dus nog steeds niet goed op benzine.
Verder vonden ze op het laatst nog een klein lek bij het inlaatspruitstuk, deze gedicht en de motor schijnt beter op lpg te lopen nu! Dat ga ik straks even proberen. Nu zitten ze wel met een los slangetje bij het inlaatspruitstuk en ze weten niet hoe deze bevestigd moet worden. Iemand enige idee?
Ik heb het idee dat we weer een stukje dichterbij de oplossing gekomen zijn!
Wat bedoel je met de LH Skidje? Ik ben een kenner in wording zullen we maar zeggen..:-))
1 November 2012, 09:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 November 2012, 10:01 door Marc1970.)
Een haperende injector, wat is dat nou? Volgens mij valt daar niks te haperen. Ik heb er van verschillende types en jaargangen uitgebaggerd, er zit een zeefje in waar wat gruis in blijft hangen maar dat stelde niks voor. Injectorreiniger kan je doen maar ik verwacht er niet veel van, die injectors zijn best groot en verstoppen niet gauw.
Loop alle massadraden eens na, de injectors worden geaard via het inlaatspruitstuk en via een kabeltje van kleppendeksel naar schutbord. Anders de bedrading vd LPG 'computer' nalopen, deze onderbreekt nl. de sturing naar de injectors.
Heb je een foto van het losse slangetje misschien? Ik gok dat-ie naar de carterventilatie moet, een vingerdikke slang die omhoogkomt tussen inlaat 3 en 4 met een soort trechtertje erop.
LH is het injectiesysteem, Bosch Jetronic LH2.4. Als je de accupool een minuut of 10 los hebt gehad is-ie gereset. Dan zou er in principe wat 'geleerd' kunnen worden door de computer maar ik heb daar nooit veel van gemerkt. Mijn LPG 240 gaat net aan 140 op benzine, trekt dan ook veel minder en stommelt laag in de toeren, niks an te doen.
Hey Marc, wat moeten we zonder jou!:-) Thx.
Ik ga de auto zo ophalen dan zie ik het slangetje hopelijk.
Wat betreft de injectors, gereinigd, eentje vervangen die het nu wel doet maar nu een andere die niet goed werkt. Mijns inziens geen kwestie van die injector ook weer vervangen dus jouw suggesties lijken me logischer. Ik heb al eens injectorreiniger gebruikt, geen resultaat.
Je hoort snel weer van me.
Heb je trouwens een foto van de plek van die carterventilatie?
Update!
Net de auto gereden en op gas loopt ie inderdaad beter. Trekt beter en de motor schudt nauwelijks meer bij stationair lopen. Nu nog zien waar dat slangetje naartoe gaat.
Op benzine nog hetzelfde verhaal, gebruikt volgens mij maar 3 cilinders.
Ben blij dat ie op LPG weer soepeler loopt!
En daar ben ik weer.
Net de monteur gesproken en er schijnt een heel klein slangetje onder de gasklep los te zitten. Ze hebben m eraf gehaald omdat ze niet weten waar ie naartoe moet. Heb er dus geen foto van. Hij denkt zelf dat het te klein is voor de carterventilatie Marc.
Wat betreft de injectoren, als ze deze los maken en het deksel eraf halen dan zie je duidelijk dat er overal benzine geleverd wordt. Maar schijnbaar onder hoge druk niet bij eentje. Zou het dan toch opgelost zijn met weer een andere injector? Hij denkt zelf niet dat het de benzinedrukregelaar is.
Misschien gaat er bij iemand een lichtje branden?
Wat een exotische opzet. Mijn B230F heeft geen slangetje onder de gasklep(zeker geen slangetje wat je zomaar weg kan halen) en ook geen deksel over de injectoren. Misschien moet je toch een foto van het geheel plaatsen (via photobucket o.i.d. gaat goed), ik word er nu wel een beetje nieuwsgierig naar.