Topics: 1
26 December 2011, 22:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 December 2011, 22:54 door Patriesvolvo.)
Beste Volvo liefhebbers,
Hallo ik ben Patries 33 jaar en kom uit Drenthe,
en ben sinds 16 december de trotse eigenaresse van een donkergroene 850 2.5 20v aut Estate.
Naar jaren japanse auto's gereden te hebben was het even wennen, maar wat een genot om te rijden. Heb de auto gekocht bij Morecars in Raalte hij heeft 308000 gereden en heb 3 maand garantie op motor en bak en 6 maand Bovag garantie. Ben super tevreden met de auto behalve dat de bak soms in de noodloop gaat. Wordt morgen naar gekeken in Raalte(blij met de garantie) maar vriendje lief denkt aan de pnp switch op de bak. Moet nu elke morgen 20 keer op en neer met de pook om geen knipperend pijltje te krijgen. Ben echt super blij met mijn eigen volvo wat een ruimte,comfort en die stoelen die zitten alsof ze gisteren uit de fabriek kwamen perfect.
Ik plaats aan het eind van de week wel even een paar foto's van mijn nieuwe bezit.
Groetjes Patries
Topics: 10
Hoi Patries,
Veel plezier met de auto en welkom hier, kijk ook eens op het 850 forum, ik heb zelf een v70 classic gehad (opvolger 850) en veel aan dit forum gehad.
op het 850 forum heb ik jouw topic al eens langs zien komen, klinkt als een bekend (en goedkoop) 850 kwaaltje, vervuild contactje in de selector.
Topics: 84
Fijn dat Volvo zulke fijne Volvo's bouwde. Jammer toch van al die elektrische contactjes.
De 940 kwam eens langs bij Top Gear als goedkope bak voor tieners: "It's a Volvo, so nothing electrical works" was hun commentaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 10
Met jouw omschrijving Patries is idd de PnP-switch defect. An sich goed te vervangen (kost nieuw ca 120 euro) maar je hebt een afsteltooltje nodig om het goed te doen. Heb ik overigens hier wel. Gelukkig heb je er garantie op en vraag dan ook of ze deze switch vervangen, anders blijf je het geklungel houden. Dus niet inlaten spuiten met WD-40, etc. want dat zijn allemaal tijdelijke lapmiddeltjes. Ook, lees voor het laten vervangen van de switch even de ECU's uit. Ik weet zo niet hoe oud de auto is, maar bij de oudere types kun je het zelf (OBD-I) en bij de jongere types moet je het laten doen (OBD-II). Let er op dat niet iedere universele garage deze laatstgenoemde OBD kunnen uitlezen.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Topics: 52
De 850 heeft geen volwaardig obd2 systeem en kan prima uitgelezen worden met knippercodes. Pas in de s/v70 van na 97 is obd2 volledig doorgevoerd.
Wat een warm welkom hier,
Dank u allen. Heb de auto vandaag naar de garage gebracht. Kan hem morgen weer ophalen, de PnP-schwitch is vervangen de olie in de bak is ook vernieuwd. Hoop dat het nu weer super rijdt.
Mijn 850 is van 1995 en heeft obd1 maar het kabeltje om de foutcodes uit te lezen was afgeknapt en is ook vervangen. Had al een app voor mijn iPhone gekocht waar alle foutcodes opstaan van de 740 de 850 en de 940 volgens mij.
Vraagje: weet iemand waar kan ik een leeg onderhoudsboekje kan kopen? de mijne staat vol van kaft tot kaft.
Ik heb een foto gevonden van de auto is niet de mijne maar dezelfde kleur en velgen.
Dank u allen voor u wijze raad en het warme welkom.
Groetjes Patries
Hallo allen,
Na veel problemen met de garantie, rijdt de roffel weer als nieuw. PnP-switch vervangen en obd-1 doet het weer. Vandaag was het heerlijk weer dus even gewassen en wat foto's geschoten.
Groetjes Patries
Topics: 51
nette kar hoor!
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Topics: 26
Idd een mooi exemplaar! Geniet van elke kilometer.
Topics: 0
Hele mooie dit! Veel plezier ermee!