20 June 2011, 01:31
Hallo allemaal.
Ik ben Marvin 22 jaar Studeer Werktuigbouwkunde Engineering en woon in Weert
ben nu al 1 jaar in bezit van een volvo 142 uit 1968
![[Afbeelding: volvoschotland.jpg]](http://img193.imageshack.us/img193/6043/volvoschotland.jpg)
heb er al meer dan 15.000 KM mee gereden niet echt zonder problemen.
na 2 weken ging de waterpomp kapot gewoon een gat van 1 CM helemaal poreus. hierdoor ging de koppakking kapot..
gelukkig heeft mijn vader zelf een garagebedrijf "Restaureren, onderhoud ombouw van straat tot rally auto's gespecialiseerd in Austin Healey's"
dus beschik ik over een redelijk arsenaal om goed zelf aan de slag te gaan.
![[Afbeelding: img3404aa.jpg]](http://img269.imageshack.us/img269/9424/img3404aa.jpg)
Na het vervangen van de koppakking. kap laten vlakken kop een nieuw laagje verf gegeven etc.
het B18 S blok wat er toen in zat verbruikte nogal wat olie en moest het om de 1000 KM checken.. uiteindelijk vergat ik dit wat resulteerde in een grote BOEM.
Resultaat:
![[Afbeelding: img0250dd.jpg]](http://img96.imageshack.us/img96/9264/img0250dd.jpg)
Juist complete drijfstang door het blok naar buiten.
gelukkig hebben we nog een 142 in de tuin staan waar ik toen maar de B20 uitgetakeld heb beetje opgeknapt Cosmetisch werk.
deze loopt helaas niet zo scherp als mijn oude B18 S.
Helaas verbruikt deze motor ook naar mijn zin Teveel olie "waarschijnlijk Olieschraapveren"
plan voor de komende zomer om het blok er maar is uit te halen en een flinke beurt te geven.
opboren naar B21, rally compitition Nokkenas, nieuwe lagers,
plan is om er ook 2 DCOE 45 webers op te zetten maar ben nog op zoek naar betaalbare spruitstukken daarvoor en dan ook maar meteen een "Spaghetti" uitlaatspruitstuk.
ik heb wel gemerkt dat het erg moeilijk is om Upgrade parts te kopen voor de B20 in Nederland en als het te vinden is, is het naar mijn zin Te duur.
Wat ook Echt moet gebeuren staat op de planning voor en tijdens de zomer is het plaatwerk. "is er iemand met enige ervaring hierin?"
de achterschermen zijn in zeer slechte staat Beide reservewielbakken zijn "bijna" weg ook kan ik vanuit de kofferbak door de wielkasten naar buiten kijken.
Zijkokers zijn ook toe aan wat nieuw staal.
deuren hebben hier en daar een plekje maar dit lijkt me niet zo'n probleem.
heb vandaag een GT Dashboard gekocht en waarschijnlijk ook een Aluminium Origineel Volvo kleppendeksel. "dit zijn idd Dure Hebbedingen"
Zal als ik het binnen heb wel een plaatje uploaden.
Zijn er mensen in mijn omgeving met een oude Volvo klassieker?
TO DO LIST:
Body restaureren
B20 Bigbore > B21
Spaghetti Uitlaat
Rolkooi
Sporstoelen
Custom Dashboard
Inlaat spruitstuk voor DCOE 45 Webers
Aangepaste cilinderkop Geflowed en gevlakt +/- 2mm "hogere compressie"
5 bak.
Breedstralers
rubbers vervangen door Poly
Sper-differentieel
Sport vering in shockdempers installeren
achterruit met verwarming
Spuiten Babyblue "Gulf GT 40" in twee oranje strepen over het midden.
traanplaat bodemplaat voor bestuurder en navigator
Goed dit was dan even mijn introductie.
Groetjes,
Marvin
Ik ben Marvin 22 jaar Studeer Werktuigbouwkunde Engineering en woon in Weert
ben nu al 1 jaar in bezit van een volvo 142 uit 1968
![[Afbeelding: volvoschotland.jpg]](http://img193.imageshack.us/img193/6043/volvoschotland.jpg)
heb er al meer dan 15.000 KM mee gereden niet echt zonder problemen.
na 2 weken ging de waterpomp kapot gewoon een gat van 1 CM helemaal poreus. hierdoor ging de koppakking kapot..
gelukkig heeft mijn vader zelf een garagebedrijf "Restaureren, onderhoud ombouw van straat tot rally auto's gespecialiseerd in Austin Healey's"
dus beschik ik over een redelijk arsenaal om goed zelf aan de slag te gaan.
![[Afbeelding: img3404aa.jpg]](http://img269.imageshack.us/img269/9424/img3404aa.jpg)
Na het vervangen van de koppakking. kap laten vlakken kop een nieuw laagje verf gegeven etc.
het B18 S blok wat er toen in zat verbruikte nogal wat olie en moest het om de 1000 KM checken.. uiteindelijk vergat ik dit wat resulteerde in een grote BOEM.
Resultaat:
![[Afbeelding: img0250dd.jpg]](http://img96.imageshack.us/img96/9264/img0250dd.jpg)
Juist complete drijfstang door het blok naar buiten.
gelukkig hebben we nog een 142 in de tuin staan waar ik toen maar de B20 uitgetakeld heb beetje opgeknapt Cosmetisch werk.
deze loopt helaas niet zo scherp als mijn oude B18 S.
Helaas verbruikt deze motor ook naar mijn zin Teveel olie "waarschijnlijk Olieschraapveren"
plan voor de komende zomer om het blok er maar is uit te halen en een flinke beurt te geven.
opboren naar B21, rally compitition Nokkenas, nieuwe lagers,
plan is om er ook 2 DCOE 45 webers op te zetten maar ben nog op zoek naar betaalbare spruitstukken daarvoor en dan ook maar meteen een "Spaghetti" uitlaatspruitstuk.
ik heb wel gemerkt dat het erg moeilijk is om Upgrade parts te kopen voor de B20 in Nederland en als het te vinden is, is het naar mijn zin Te duur.
Wat ook Echt moet gebeuren staat op de planning voor en tijdens de zomer is het plaatwerk. "is er iemand met enige ervaring hierin?"
de achterschermen zijn in zeer slechte staat Beide reservewielbakken zijn "bijna" weg ook kan ik vanuit de kofferbak door de wielkasten naar buiten kijken.
Zijkokers zijn ook toe aan wat nieuw staal.
deuren hebben hier en daar een plekje maar dit lijkt me niet zo'n probleem.
heb vandaag een GT Dashboard gekocht en waarschijnlijk ook een Aluminium Origineel Volvo kleppendeksel. "dit zijn idd Dure Hebbedingen"
Zal als ik het binnen heb wel een plaatje uploaden.
Zijn er mensen in mijn omgeving met een oude Volvo klassieker?
TO DO LIST:
Body restaureren
B20 Bigbore > B21
Spaghetti Uitlaat
Rolkooi
Sporstoelen
Custom Dashboard
Inlaat spruitstuk voor DCOE 45 Webers
Aangepaste cilinderkop Geflowed en gevlakt +/- 2mm "hogere compressie"
5 bak.
Breedstralers
rubbers vervangen door Poly
Sper-differentieel
Sport vering in shockdempers installeren
achterruit met verwarming
Spuiten Babyblue "Gulf GT 40" in twee oranje strepen over het midden.
traanplaat bodemplaat voor bestuurder en navigator
Goed dit was dan even mijn introductie.
Groetjes,
Marvin
V142 BJ1968
L.B. Racing
L.B. Racing