Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Het meest redelijk zou zijn dat alles bij het oude blijft, maar ja, het kabinet heeft wat beloofd dus er moet wat gebeuren.
Ik denk dat de overgangsregeling sneuvelt en de vrijstellingsgrens naar 30 jaar gaat en voor diesels eventueel zelfs naar 35 jaar.
Zie ook mijn uiteenzetting: KNAC petitie regeling oldtimers groot succes, dus?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Km teller heffing kan ik mee leven....tellerbakken zat liggen ;-)!
Volvo 244 DL 1974
BartWillem schreef:Bij de Volvo Klassiekervereniging zaten er al een aantal te zeuren dat auto's van 1980-1986 eigenlijk niet welkom zijn "omdat die het juist verpest hebben" dus ik denk dat wanneer wij eraan mee doen we weggekeken worden. Niet zo handig dus. Sad

Stelletje opportunisten. Hoeveel van die ouwe bazen heeft z'n Amazon al twintig jaar. Die was ooit ook 26 jaar oud en betaalde toen dus ook geen wegenbelasting.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Hoe was dat gezegde ook alweer? "De babyboomers zorgen goed voor zichzelf"? Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Meer belasting op babyboomers dus!
het zijn absoluut niet de Volvorijders die het verstjeerd hebben
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
BartWillem schreef:Hoe was dat gezegde ook alweer? "De babyboomers zorgen goed voor zichzelf"? Tongue

Inderdaad. Alleen al om die reden zou ik dan wel naar den haag rijden. Alleen om terug te klieren :-P.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
volvosvenska schreef:Km teller heffing kan ik mee leven....tellerbakken zat liggen ;-)!
..mijn dagtellert is stuk..:wink:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Het is een pak van ons en – waarschijnlijk ook uw – hart: de voorgestelde afschaffing van de MRB-vrijstelling voor klassiekers vindt geen doorgang. Althans niet in de vorm zoals de nieuwe regering die voor ogen had.
Er komt wel een andere regeling dan de huidige. De FEHAC, KNAC, BOVAG, RAI, FOCWA en het ministerie van Financiën voeren daarover gesprekken.

De FEHAC wil daarom graag van u weten waarvoor u uw klassieker gebruikt, hoe vaak u ermee rijdt en wat volgens u het beste alternatief is voor de MRB-vrijstelling van klassiekers zoals die nu geldt. Daartoe heeft de FEHAC samen met de KNAC een enquête opgesteld. Wij en andere belangenorganisaties hebben uw input hard nodig en zijn u dan ook zeer erkentelijk als u een paar minuten de tijd neemt om de enquête in te vullen. Bron: VKV
Link: http://www.fehac.nl/
Ik vind de opties die in de enquete vermeld staan eigenlijk allemaal maar matige oplossingen: de dagenkaart zal administratief te duur en omslachtig worden, en de leeftijdsgrens omhoog schroeven lost het probleem van dagelijks gebruik niet op. Alle Benz-dieselaars pakken dan gewoon een Mercedes-diesel van 35 jaar oud (waarvan er al een flink aantal dagelijks gebruikt wordt, wel wat minder dan de 83-86'er 190's) en schorsen de jongere diesel tot deze 35 jaar oud is geworden. In mijn ogen valt dagelijks gebruik alleen te ontmoedigen door een brandstoftoeslag in te voeren.

Neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat de overheid in de verkeerde vijver zit te vissen: juist bij het leasevolk valt veel te halen. Auto's met 0% en 14% bijtelling die in de praktijk veel vervuilender blijken te zijn, en zelfs 0% bijtelling-auto's die electrisch kunnen rijden maar dat gewoon niet doen (zoals de Ampera, Volt en Prius plug-in hybrid die gewoon met tankpas nog steeds op benzine rijden). Als de overheid dat eens aanpakt valt er echt vÃÃl meer geld binnen te halen dan de beoogde 153 miljoen bij oldtimers.

Daarnaast zou het ook krom zijn als oldtimers niet meer belastingvrij zijn, en auto's zoals een Ampera of Prius wel belastingvrij blijven. Of de uitzonderingen houden, of allemaal wegenbelasting vind ik.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.841 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.241 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.374 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.267 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.633 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 87.022 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.120 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.246 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 177.261 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.429 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)