ovlov2 schreef:Hoi
Dit is mijn VOLVO 144 EUROPA kelur 96 donkerblauw geboren in de zomer van 1969 .
Dit is mijn eerste wagen en heb hem sinds 1985 . Na een actief leven (tot 1989) heb ik hem mooi en droog weggezet in een garage. Tot 2007 werden er jaarlijks 2 ritjes van 10 km mee gereden . In 2007 heb ik hem terug bovengehaald en volledig in orde gezet om meet te rijden (voor fun).
Intussen is er heel wat gewijzigd , alle accessoires die ik kan vinden (en die ik leuk vind) zet ik erop . Rode lichten achteraan ( van een amerikaanse gesloopte wagen) , van een gesloopte 164 het okerkleurige interieur, getinte ruiten en 164-sierstrips bovenaan op de deuren , van een 145 de achterveren waardoor de wagen een stuk hoger staat , okerkleurige hoofdsteunen achteraan etc .Verder een rallye-dashboard dat nu volledig werkt (met de hulp van dit forum mn Jambon waarvoor mijn dank). Doorheen de jaren heb ik een bijna volledige GT-kit bijeengekregen; een aantal zaken staan op de wagen nu ; GT-stuur, een elektrische WEBER-conversionkit (ipv de Strohmberg carburator) , GT-emblemen . Als de winter voorbij is komen de Dunlopvelgen met 185-65-15 banden erop. Ik heb 4 (jawel 4) GT-dashboards liggen in goede staat maar omdat ik een rallye heb weet ik nog niet goed wat ik er mee zal doen.
Een originele AIR-dam frontspoiler is het volgende werkje. Ik heb hem in het blauw gespoten en al gepast ( zie fotootjes).
Wat nog : koplampwissertjes ( originele liggen hier nu al twee jaar! ), stone apron ( originele grote spatlap achteraan ), schuifdak ( maar dat is ingrijpend en ik weet niet of ik dit ooit zal doen ) ...
Ik zal regelmatig zaken posten
Hieronder enkel foto's .
Hallo
Ik ben ook bezig met een dergelijk "GT-project" op m'n 144 uit 1969 (ook een donkerblauwe wat een toeval...) .
Reeds gedaan:
- Weber 32/36 geinstalleerd op een B20 (electrische choke) , rijdt echt zalig .
- Rallye-dashboard geïnstalleerd alles werkt prima ( nieuwe temp en oliedruksensor geplaatst) behalve de tankmeter.
HULP GEVRAAGD :Kan iemand me helpen wat te doen om deze terug correct te laten lopen?
Nog te doen
- De emblemen van 144GT liggen klaar
- De AIRDAM-spoiler van IPD ligt klaar om te monteren
- de DUNLOP-velgen (zwarte zoals op de foto)
- Verder nog heel zeldzame en originele koplampruitenwissers -en sproeiers en Marchal-mistlampen
- IPD-stabilisatorstangen voor en achter liggen klaar.
De nokkenas ben ik nog niet uit wat te installeren dus als iemand een goede suggestie heeft graag .
De striping heb ik liggen in metaalkleur (is niet origineel maar wel mooi) maar ik weet niet of ik deze wel aan zal brengen.
Graag effe hulp voor de tankmeter.