5 August 2010, 22:59
Ik vrees dat dit inderdaad de manier is. Nu alleen nog een pakking vinden in amersfoort nu de auto toch op bokken staat.
Bedankt iedereen voor het meedenken!
differentieel olie aftappen.
|
5 August 2010, 22:59
Ik vrees dat dit inderdaad de manier is. Nu alleen nog een pakking vinden in amersfoort nu de auto toch op bokken staat.
5 August 2010, 23:05
lopezdijkstra schreef:Ik vrees dat dit inderdaad de manier is. Nu alleen nog een pakking vinden in amersfoort nu de auto toch op bokken staat. lang leve internet..
6 August 2010, 14:31
De onderste schroef van het diff-deksel heeft een boring naar de olie, die er uit en de olie loopt er uit. Waarschijnlijk heeft de 93-er al het alu-deksel, hier zit geen pakking onder maar alleen een heel dun laagje vloeibare pakking. niet loshalen als het niet nodig is en ook geen papieren pakking er tussen doen want dan krijgt de snelheids-meter snensor misschien problemen op hogere snelheid.
Gaat 1,6 liter in met het alu deksel, 1,3 met het stalen deksel. API GL-5.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
6 August 2010, 14:49
net op tijd denk ik..! en laat die bout zich nog herkennen als de aftapversie?
7 August 2010, 16:13
Net te laat.......Ik wilde mijn bevinding net gaan posten. Ik kwam er achter toen ik alle boutjes los draaide, het bij de onderste bout de olie er wel heel vlot uit liep. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik als "nieuweling" dacht . Jaaah echte kenners op dat forum :
![]() Ik stad en land afgebeld voor zo'n pakking en nergens hadden ze deze op voorraad. En het was inderdaad een Mysterie waar de pakking gebleven was? Ik voelde wel bij het aandraaien van de bouten dat het materiaal wat zacht was. Maar dit alu verhaal verklaard een hele hoop! Gelukkig is alles goed gegaan want ik wilde het nog met een moment sleutel op de Haynes voorgeschreven waarde vast draaien. Ik heb het met de hand gedaan en veel pakking er tussen gedaan met de hoop dat ik ermee weg zou komen.Pfff.... Op naar de volgende uitdaging!
7 August 2010, 17:42
Jambon schreef:is de betreffende plug / bout anders? nee die ziet er precies het zelfde uit, gewoon M8-je met 12 of 13 mm kop.
3 May 2011, 13:06
Hoeveel olie gaat er in de versnellingsbak? Minder dan 2 liter?
En in het differentieel? een litertje? of moeten de assen ook vol lopen?
3 May 2011, 13:06
Hoeveel olie gaat er in de versnellingsbak? Minder dan 2 liter?
En in het differentieel? een litertje? of moeten de assen ook vol lopen?
3 May 2011, 13:49
versnellingsbak weet ik niet uit mn hoofd maar met OD wel meer dan 2 liter.
achteras is 1,3 liter met stalen deksel en 1,65 met alu deksel.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|