4 February 2013, 10:24
Als mijn auto koud is komt er zo'n ontzettend jankend geluid uit de buurt van mijn km-/dagteller. Het geluid lijkt zich wel voor te doen op basis van hoe hard er iets ronddraait in de teller zelf, als ik afrem dan wordt het minder/langzamer en als ik boven de 50km/u kom dan lijkt het ook minder (of ik hoor het niet door het omgevingslawaai :p).
De snelheidsteller werkt wel, alleen de dagteller doet het niet.
Nu zei m'n broertje dat het misschien kon komen doordat er een tandwieltje in de teller zou zijn afgebroken en dat er twee manieren waren om het te fixen:
- KM Teller maken;
- Heel nieuwe tellerbak erin.
Gezien ik de auto altijd nodig heb, voel ik er niets voor om die teller te gaan fixen (kost best wat werk, toch?). Hoeveel werk is het om die hele tellerbak uit een 244 te halen en een andere erin te zetten?
De snelheidsteller werkt wel, alleen de dagteller doet het niet.
Nu zei m'n broertje dat het misschien kon komen doordat er een tandwieltje in de teller zou zijn afgebroken en dat er twee manieren waren om het te fixen:
- KM Teller maken;
- Heel nieuwe tellerbak erin.
Gezien ik de auto altijd nodig heb, voel ik er niets voor om die teller te gaan fixen (kost best wat werk, toch?). Hoeveel werk is het om die hele tellerbak uit een 244 te halen en een andere erin te zetten?