Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slecht lopen nadat gasmengstuk eraf is gevlogen
Hier ben ik weer even, een laatste update:

De auto loopt weer op benzine! Het euvel zat m uiteindelijk in de injectors, 3 van de vier vervangen en hij trekt weer als een tierlier! Ik moest er gewoon aan wennen en het maakt LPG rijden ineens minder leuk!:-))

Het probleem met de schuddende motor hadden we al opgelost door een bout in het slangetje van het inlaatspruitstuk te duwen, zie foto, en het slangetje loopt indd naar het carterventiel Marc. het plastic buisje van het carterventiel is afgebroken en daar dient ds een nieuw voor te komen. Of is het niet nodig omdat ie zo ook goed loopt? En als ik m toch moet halen dan gewoon bij een automaterialenhandel of sloop?
Hier zijn de fotootjes: http://s1292.beta.photobucket.com/user/D...9/library/

Nu kan ik weer verder met de andere dingetjes op mijn lijstje zoals een klapperende uitlaat tegen de lpg tank..grrrrrr

Bedankt allemaal!
Antwoord
Toch iets met injectors, zaten ze misschien vol gruis/roest? Wacht maar tot je benzine moet tanken dan is LPG ineens weer veel leuker.

Het (hoge) vacuum in het kleine slangetje is voor de carterontluchting alleen als-ie stationair draait dacht ik, omdat er dan in de grote slang te weinig vacuum is. Dus op zich kan je zonder, maar voor het mooi zou ik zo'n T stukdingetje regelen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Eerlijk gezegd weet ik niet wat t probleem was met de injectors. Ze zijn ultrasoon gereinigd maar niet door een bosch carservice maar door een beun. Wellicht dat ze niet goed gereinigd zijn, wellicht waren ze aan revisie toe. Hoe dan ook heb ik nu twee gebruikte en gereinigde injectors die het prima doen.
En ja, aan de pomp word je niet vrolijk van de benzine dus houd ik het bij LPG en zo nu en dan even lekker doortrekken op benzine:-)

Ik ga op zoek naar zo'n T stukdingetje!
Antwoord
Twee weken later en het probleem op benzine lopen is weer terug! Ik even een check gedaan en nu blijkt de 3de injector niet te reageren en ie is wel al vervangen. Zou het kunnen zijn dat de injectors steeds vervuild raken door oude benzine? Ik heb de tank wel bijna leeg gereden dus wellicht zat er nog oude benzine in. Ik heb net de 3de injector vervangen door eentje die ik nog had liggen en die ik eruit gehaald heb. En warempel loopt ie weer wat beter maar nog niet helemaal top. Iets gaat hier dus niet helemaal goed. Heeft iemand een idee wat te doen? Ik kan er wel weer een andere injector inzetten maar ik vermoed dat dat het probleem niet is. Helpt injectorreiniger in dit geval nog?
Antwoord
Ik neem aan dat er een benzinefilter tussen je leiding zit. Vervang die eens en gooi er daarna eens injectorreiniger in van FortÃ.
Antwoord
Injectorcleaner is voor aangekoekte drab, dit klinkt meer als grote brokken in je injectors, zou snel koeken ze niet aan. DHZ injectors schoonmaken: http://www.mikeponte.com/volvo/injectors.htm

Er zit ondanks de uitbundige hoeveelheid filters in het systeem ws. een hoop gruis in (de laatste filters zitten in de injectors). Klikken de injectors nog wel?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Daar dacht ik eerst ook aan Ton maar er wordt gezegd dat dat het probleem niet kan zijn. Is het zelf eenvoudig te vervangen?
Antwoord
De auto liep perfect op benzine Marco en wellicht was het niet slim om de tank helemaal leeg te rijden. Ik had nog een andere injector liggen, die hiervoor in zat en die heb ik er in gezet voor de injector die niet meer reageerde toen ik de stekker eraf haalde. Nu loopt ie wat beter maar niet zoals hiervoor. Dus het moet vervuiling zijn en ik vermoed ook brokken dus ben wat huiverig om maar weer 25 euro uit te geven voor injectorreiniger. Die link van je is top, dank je maar ik moet alles met de hand doen. Dus de vraag is, hoe kom ik er nu achter wat het precies is en wat is de volgorde van stappen? Heeft t zin om de benzinefilter te vervangen? Ik kan de injectors wel weer reinigen maar ze raken zeker weer verstopt. Dat is nu wel gebleken. Meer benzine erin met reiniger en niet meer leeg rijden? Heeft het nog zin om de guidige injectors een nacht in remvloeiatof te leggen? Dank voor het meedenken!
Antwoord
Ik heb overigens geen idee of ze nog klikken, doel je dan op vervuiling? Ik geloof niet dat ze ineens defect zijn.
Antwoord
Komt het vervangen van een injector overigens nauw? Het was mijn eerste keer en wie weet heb ik m er niet goed ingezet. Moet je ze erin draaien? Is er een techniek voor? ik wil even alles uitsluiten:-)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.090 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 411 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.615 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  265 probleempjes met lopen--> opgelost Wouter265 11 5.841 30 March 2022, 09:52
Laatste bericht: Wouter265
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 6.034 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  Diameter gasmengstuk daan1508 7 2.778 12 November 2021, 17:10
Laatste bericht: daan1508
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 5.566 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  auto start slecht andreolie 8 6.503 30 June 2020, 10:31
Laatste bericht: 245GLE1981
  Starten en soms niet lopen (opgelost) Grey240Polar 9 7.131 23 March 2020, 16:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 10.468 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)