Topics: 12
Om wat vaster vooruit te sturen kan je ook het caster wat vergroten. De wielvlucht in NL, geloof ik. De hoeveelheid en positie (voor/achter0 van de shims bepaalt de positie van de bovenste fusee en daarmee caster en camber. Klinkt ingewikkelder dan het is.
In ieder geval controleren dat de wielen links en rechts even groot caster en camber hebben. Hiervoor kan mogelijk de exacte hoeveelheid shims een beetje afwijken links/rechts en voor/achter.
Topics: 289
laptoprob schreef:Om wat vaster vooruit te sturen kan je ook het caster wat vergroten. De wielvlucht in NL, geloof ik. De hoeveelheid en positie (voor/achter0 van de shims bepaalt de positie van de bovenste fusee en daarmee caster en camber. Klinkt ingewikkelder dan het is.
In ieder geval controleren dat de wielen links en rechts even groot caster en camber hebben. Hiervoor kan mogelijk de exacte hoeveelheid shims een beetje afwijken links/rechts en voor/achter.
idd, ben al aan het rondvragen geweest, feitelijk heb je een paar lange wiggen met een sleuf nodig, maar die moeten CNC oid worden gemaakt want dat doe je niet ff met de slijptol...
Voor de MGB zijn ze bv wel
verkrijgbaar.. stuurt ie ook nog ens lichter door..
Ik zou 't nooit met wiggen doen. Die kunnen eruit trillen. Een vlakke plaat nooit.
het schijnt goed te werken, de oplossing met plaatjes vind ik maar niks, en anders, een wig met voorgeboorde gaten..
Topics: 6
Of de wig moet aan twee kanten gesloten zijn, (lees een wig met twee gaten op de juiste steek) maar dat is weer lastig te monteren.
[edit] ben je me net voor
als het gat een paar mm groter is maakt het niet uit, beter nog, 1x juiste diameter, 1x sleufgat...
als ik weet hoe dik ze moeten zijn en ik kan bij een magnetisch vlakbankje dan is het zo gebeurd. Kun je in een uur aardig wat setjes maken..
Topics: 82
Bij de 140 kan je het caster toch prima verstellen door de bovenste wielarm meer naar voren of achteren te laten kantelen mbv shims. En het camber ook.
Kweenie hoe ver verstelbaar, maar ik denk ver genoeg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Bij de 140 kan je het caster toch prima verstellen door de bovenste wielarm meer naar voren of achteren te laten kantelen mbv shims. En het camber ook.
Kweenie hoe ver verstelbaar, maar ik denk ver genoeg.
dan beïnvloed je het camber toch ook weer..? dan moet er aan de voorzijde plaatjes bij en achterzijde weg.. zou kunnen...
En dat is precies de bedoeling van het ontwerp. meer shims voor Ãn achter: camber vergroten. De verhouding shims voor/achter veranderen, bij gelijkblijvende totaalhoeveelheid: caster veranderen.