Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Om wat vaster vooruit te sturen kan je ook het caster wat vergroten. De wielvlucht in NL, geloof ik. De hoeveelheid en positie (voor/achter0 van de shims bepaalt de positie van de bovenste fusee en daarmee caster en camber. Klinkt ingewikkelder dan het is.
In ieder geval controleren dat de wielen links en rechts even groot caster en camber hebben. Hiervoor kan mogelijk de exacte hoeveelheid shims een beetje afwijken links/rechts en voor/achter.
laptoprob schreef:Om wat vaster vooruit te sturen kan je ook het caster wat vergroten. De wielvlucht in NL, geloof ik. De hoeveelheid en positie (voor/achter0 van de shims bepaalt de positie van de bovenste fusee en daarmee caster en camber. Klinkt ingewikkelder dan het is.
In ieder geval controleren dat de wielen links en rechts even groot caster en camber hebben. Hiervoor kan mogelijk de exacte hoeveelheid shims een beetje afwijken links/rechts en voor/achter.

idd, ben al aan het rondvragen geweest, feitelijk heb je een paar lange wiggen met een sleuf nodig, maar die moeten CNC oid worden gemaakt want dat doe je niet ff met de slijptol...

Voor de MGB zijn ze bv wel verkrijgbaar.. stuurt ie ook nog ens lichter door..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
zie ook..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Ik zou 't nooit met wiggen doen. Die kunnen eruit trillen. Een vlakke plaat nooit.
het schijnt goed te werken, de oplossing met plaatjes vind ik maar niks, en anders, een wig met voorgeboorde gaten..

[Afbeelding: 2708270410102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Of de wig moet aan twee kanten gesloten zijn, (lees een wig met twee gaten op de juiste steek) maar dat is weer lastig te monteren.

[edit] ben je me net voor Big Grin
als het gat een paar mm groter is maakt het niet uit, beter nog, 1x juiste diameter, 1x sleufgat...

als ik weet hoe dik ze moeten zijn en ik kan bij een magnetisch vlakbankje dan is het zo gebeurd. Kun je in een uur aardig wat setjes maken..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Bij de 140 kan je het caster toch prima verstellen door de bovenste wielarm meer naar voren of achteren te laten kantelen mbv shims. En het camber ook.
Kweenie hoe ver verstelbaar, maar ik denk ver genoeg.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Bij de 140 kan je het caster toch prima verstellen door de bovenste wielarm meer naar voren of achteren te laten kantelen mbv shims. En het camber ook.
Kweenie hoe ver verstelbaar, maar ik denk ver genoeg.

dan beïnvloed je het camber toch ook weer..? dan moet er aan de voorzijde plaatjes bij en achterzijde weg.. zou kunnen...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
En dat is precies de bedoeling van het ontwerp. meer shims voor Ãn achter: camber vergroten. De verhouding shims voor/achter veranderen, bij gelijkblijvende totaalhoeveelheid: caster veranderen.


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 14.296 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.959 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 27.350 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 31.098 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)