10 January 2011, 22:57
Gelukkig geen ANWB/ADAC nodig gehad, die hadden de snelle jongens in hun nieuwste Audi's/BMW's/Benzen meer nodig. Ik heb er verschillende langs de kant zien staan met de kap open (haastige spoed .....) en eentje op de parkeerplaats naast ons waarbij de electronica opspeelde waardoor de motor niet meer wou aanslaan de ADAC man was er, toen we wegreden na ongeveer 15 minuten, nog steeds mee bezig.
Tien keer raden wat ik toen dacht..... Daarnaast ook meerdere Alfa's gestrand zien staan en inderdaad geen Japanner of Scandinavier met pech gezien. Ook de Skoda's zag je veel, maar da's geen wonder.
Leuk was het om de van de Saviem SG2 afgeleide oude vrachtautootjes te zien. Ik heb ooit een Saviem SG2 omgebouwd tot camper uit 1968 gehad (met MANN 312 3,3 liter dieselblok, onverwoestbaar), daarmee hebben we half Europa doorkruist. In Tsjechie werden deze bedrijfswagens in licentie nagebouwd, dus zie je ze nog veel.
Ik heb het oliepeil afgemeten: 1/5 deel v.d. markeerribbels onder max., dus 0,2 liter erbij om weer vol peil te bereiken. Een globaal verbruik van 0,2 liter op zo'n 3000 km (oftewel doorrekenend gemiddeld 1 liter motorolie op 12.000 km, daar kan ik mee leven. Verklaarbaar vanwege de extreme winterse omstandigheden en de extra qua belasting/gewicht op de achteras en Autobahnsnelheden op langere afstand). Hier in Nederland verbruikt hij gemiddeld minder na die kilometers.
Het enige euvel was dat het linkerklemmetje van mijn linker snowcap afgebroken was, proefondervindelijk heb ik ervaren dat desondanks dit, de snowcap ook bij 150 km/u blijft zitten op basis van de haak linksachter en de rechterklem (hij klappert dan wel lichtjes) en dus niet loskomt bij hoge snelheden. Vandaag meteen dit gerepareerd. De snowcaps hebben hun werk goed gedaan tijdens/na de sneeuwbuien, grappig om ze ook functioneel te ervaren.
Tien keer raden wat ik toen dacht..... Daarnaast ook meerdere Alfa's gestrand zien staan en inderdaad geen Japanner of Scandinavier met pech gezien. Ook de Skoda's zag je veel, maar da's geen wonder.
Leuk was het om de van de Saviem SG2 afgeleide oude vrachtautootjes te zien. Ik heb ooit een Saviem SG2 omgebouwd tot camper uit 1968 gehad (met MANN 312 3,3 liter dieselblok, onverwoestbaar), daarmee hebben we half Europa doorkruist. In Tsjechie werden deze bedrijfswagens in licentie nagebouwd, dus zie je ze nog veel.
Ik heb het oliepeil afgemeten: 1/5 deel v.d. markeerribbels onder max., dus 0,2 liter erbij om weer vol peil te bereiken. Een globaal verbruik van 0,2 liter op zo'n 3000 km (oftewel doorrekenend gemiddeld 1 liter motorolie op 12.000 km, daar kan ik mee leven. Verklaarbaar vanwege de extreme winterse omstandigheden en de extra qua belasting/gewicht op de achteras en Autobahnsnelheden op langere afstand). Hier in Nederland verbruikt hij gemiddeld minder na die kilometers.
Het enige euvel was dat het linkerklemmetje van mijn linker snowcap afgebroken was, proefondervindelijk heb ik ervaren dat desondanks dit, de snowcap ook bij 150 km/u blijft zitten op basis van de haak linksachter en de rechterklem (hij klappert dan wel lichtjes) en dus niet loskomt bij hoge snelheden. Vandaag meteen dit gerepareerd. De snowcaps hebben hun werk goed gedaan tijdens/na de sneeuwbuien, grappig om ze ook functioneel te ervaren.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2