Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe type motor in mijn 245
#11
Jw240 schreef:zijn dat 140 km/h op de teller of op de gps? mijn 240 had echt een hele flinke tellerafwijking (160 op teller 144 op gps). Nu de teller afgesteld en de afwijking is bijna weg (ongeveer 1 km/h bij 120).

Als je alles netjes overzet kun je er een hele leuke auto aan hebben. Hoe ga je het met de elektronica aanpakken, de 940 kabelboom aanpassen of iets anders? Zelf heb ik een 240 LH 2.4 kabelboom gebruikt (ook omdat die al in mn auto zat) omdat die heel goed in een 240 past (computers komen dan waar ze horen, maar op een plek door het schutbord enzo).

Let op met de brandstofcomputer, sommige late types hebben de startonderbreking in de ecu (LH). mocht dat het geval zijn, een andere chip doet dan wonderen.

Een betere uitlaat kan wel wat helpen voor het verbruik, ik heb het zelf nooit kunnen testen omdat ik bij de turbo inbouw gelijk naar 3" ben gegaan. De 3" JT set die ik heb is erg netjes stil.

De brandstofcomputer zal ook wel een snelheids-signaal willen. Het werkt zonder maar kan soms wat ptoblemen met stationair geven. Vanaf model '86 is dat in een 240 aanwezig (digitaal km/h teller signaal van achteras).
Leuk topic, ben met hetzelfde bezig, kijk even naar je gas injector afdichtingen, zijn echt stom gemonteerd.
Ze hebben een soort klembussen in het inlaatspruitstuk geslagen, zitten waarschijnlijk los en zuigen valse lucht.
Heb exact hetzelfde materiaal en injectoren zaten allemaal losjes.
Maar Jw240, kan je een 240 LH 2.4 kabelboom van een b230f blok gewoon gebruiken voor de ft/fk blok?
Wat mis ik dan nog kwa bedrading?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#12
Zuurstar schreef:Leuk topic, ben met hetzelfde bezig, kijk even naar je gas injector afdichtingen, zijn echt stom gemonteerd.
Ze hebben een soort klembussen in het inlaatspruitstuk geslagen, zitten waarschijnlijk los en zuigen valse lucht.
Heb exact hetzelfde materiaal en injectoren zaten allemaal losjes.
Maar Jw240, kan je een 240 LH 2.4 kabelboom van een b230f blok gewoon gebruiken voor de ft/fk blok?
Wat mis ik dan nog kwa bedrading?
antwoord 1: Ja, zo heb ik dat ook gedaan bij mijn 240. Daar zat dan wel al de LH 2.4 kabelboom in. Een later monteren is geen enorm werk.

antwoord 2: qua bedrading onder de motorkap mis je dan alleen nog de verlenging van de draden van de luchtmassameter, die zit bij de B2x0F aan de bestuurderskant en moet naar de passagierskant omdat dan daar de luchtinlaat zit. Simpel te doen met een luchtmassameter stekker van de sloop oid.
Verder hangt het er erg vanaf of je al een 240 hebt met injectie of niet. Anders moet je nog de brandstofpomp voeding etc toevoegen, wat draden om de injectie te laten weten of de motor gestart wordt, draad voor lambda lampje etc etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#13
De bedrading van de 940 zet ik over op mijn 240 tenminste dat van de injectie en lpg instalatie.
Onder de kap ben ik al klaar met het ontleden nu nog in de auto =bijna klaar
het valt reuze mee hoeveel draadjes er overblijven van die enorme bundels.
Als alles klaar is wil ik een bedradingsschema maken van het geheel.
Dan moet ik nog met de stroomverdeler aan het werk of mijn schutbord veranderen het gaat maar om een paar centimeter.
En er moet een pomp in de tank.
En de uitlaat moet aangepast.
Al met al ben ik nog wel een paar maand zoet.
De airco van de 940 overzetten in een 240 is niet te doen i.v.m.de verdamperunit in de auto.
mischien als ik een keer een unit van een 240 op de kop kan tikken.
Ik maak wel een foto als alles gedemonteerd is
Antwoord
#14
Hoever ben je met de ombouw?
Ik zit er nu middenin en vraag me nog af wat ik op de 11-polige stekker echt moet aansluiten om de motor draaiend te krijgen. Er zit bijv een draad bij van de lambda verwarming oid. Kan hier gewoon een plus op na het contact?
Antwoord
#15
Eindelijk de motor er uit en alle rommel opgeruimt
Ik ben de motor aan het strippen voor een grote schoonmaak

[Afbeelding: 1232700879_6_Cvih.jpeg]

[Afbeelding: 1232700912_6_5VbE.jpeg]

[Afbeelding: 1232700981_6_G3g3.jpeg]

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Tongue 2.3l motor in Super Polar 1993 Boet 4 172 27 August 2025, 10:35
Laatste bericht: skidje
  Motor nummer D24 edantonissen 0 99 24 July 2025, 21:05
Laatste bericht: edantonissen
  Motor blijft koud? Boet 4 530 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 886 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.677 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.330 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 5.109 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.772 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.733 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Nieuwe Lid; 240 Koppakking lek? Woutair 9 4.897 15 April 2022, 13:30
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)