Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meer vermogen uit een B21
#41
Simons bromt alleen maar wat meer, net even wat geprobeert, B20 met M46 doet op de Ralleyklok (die ik niet helemaal vertrouw..) iets van 4000 bij 160+.. zal neerkomen op 150..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#42
s9606564 schreef:'t is maar goed dat je geen toerenteller hebt, volgens mij is dat best schrikken.
Ik vind mijn B23E met een BW55 erachter al hard rondgaan bij 120.

190 op de teller, lijkt mij toch niet wat in zo'n auto.

Ja dat klopt, maar dat hangt erg natuurlijk ook af van hoe de ophanging en remmen zijn. voordat ik de ophanging aangepakt hab was 180-185 km/h gps niet fijn, het ging maar daar was alles mee gezegd.
Nu met de verlaging en koni dempers etc is 180 geen echt probleem. Hoe hard ie gaat heb ik niet getest, moet nog wat durf opsparen. Al eens door laten lopen tot ~10 km over het einde van de teller en dat was genoeg ;D

ergens bij 6300 rpm is de limiter bij de mijne, dat kan ie goed hebben.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#43
Marc1970 schreef:Hier een overzicht van wat diverse SU's voor vermogen doorlaten: http://sw-em.com/su_carb_application.htm

Leuk lijstje. Met een 175CD kom je dus nooit verder dan een pk of 100.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
#44
Nee, een enkele 1 3/4" is eigenlijk best wel een krappe carburateur voor een 2.1L. Zuinigheid voor alles bij Volvo.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#45
Zit dus ook op de 2.3L Sad
Kan je er geen 2 op zetten, of is dat overdone?
Heb je natuurlijk wel 2 spruitstukken nodig, en moeten dan gekoppeld en gesynchroniseerd worden.
Dubbel gasmengstuk, grotere verdamper, dikkere leidingen......
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#46
en is er een spruitstuk voor 1 dubbele Weber / Solex / DelOrto / Mikuni..? hoef je niet te synchroniseren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#47
Voor 1 dubbel weber heb ik een spruitstuk voor een B20 gezien bij een amazon

Wat hoe er en waar? Geen idee zat toen te zoeken naar de SU carb specs
Gr Evert M
Antwoord
#48
ja maar die past niet op een B21
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#49
deze is ook zo mooi:

[Afbeelding: newsig2.jpg]

Antwoord
#50
dat wel maar dan gaat het meteen zo waaien in de tank, anders zijn er nog (prijzige) throtle-bodies en daar kan dan meteen LPI in..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 329 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 6.059 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.884 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 9.273 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  Motor start niet meer UraniumFever 24 18.374 9 May 2019, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230FK start niet meer nadat ik aan het dashboard gezeten heb. Volvorine 2 4.201 17 May 2018, 18:53
Laatste bericht: Volvorine
  B23F Stationair uitgevallen en start niet meer Van Schellen 11 11.592 13 March 2018, 23:34
Laatste bericht: Jerry
  Mijn 240 start niet meer! siemenbierings 6 6.262 8 February 2018, 23:36
Laatste bericht: siemenbierings
  Koude start - slecht lopen - geen vermogen - inhouden Doeke Dobma 29 35.880 1 April 2017, 05:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  goed lopen op benzine geen vermogen op lpg Dirk86 6 5.979 25 March 2017, 21:05
Laatste bericht: Dirk86

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)