17 June 2012, 19:54
Hallo allemaal!
Zojuist wegens teveel cosmetisch en roest en plaatwerk aan onze 240 DL een wat jongere gekocht (niet wegenbelastingvrij, wel fiscaal vriendelijk) in de Polar-uitvoering.
Dat betekend: De leuke dingen overbouwen: Grille met chromen rand, centrale vergrendeling, dubbeltonige claxon, Pullman-interieur en natuurlijk alle klokjes (oliedruk- en temp, vacuum, buitentemp, toerenteller) en de Polar-velgen.
Maar eerst: APK erop. We hebben 'm gekocht zonder, nu moet er een andere katyllyknator onder (binnenwerk=los), stukkie uitlaat vervangen worden, remslangen achter zitten haarscheurtjes in, remschijven achter slingeren&de blokken zijn op, fuseekogelhoezen vervangen (gescheurd) en nog wat kleinigheden.
Daarna: Distributieriem vervangen (gedaan in 2004), koppeling vervangen, en de rest zie bovenaan.
De 240 DL gaat, ontdaan van bovengenoemde accesoires, tzt de deur uit maar daar post ik wel een verkoop-topic over tzt.
Dat wou ik effe kwijt op deze zondagavond. Als er iemand sleuteltips heeft of nog handige accesoires heeft liggen, hoor ik het graag.
Ook alle info over de verschillende uitvoeringsvarianten is welkom, heb Wikipedia al bekeken maar wordt er niet echt wijs uit.
Zou de vacuum-meter wel willen ruilen tegen een boordspanningsmeter trouwens!
Als het maar origineel Volvo is....
Zojuist wegens teveel cosmetisch en roest en plaatwerk aan onze 240 DL een wat jongere gekocht (niet wegenbelastingvrij, wel fiscaal vriendelijk) in de Polar-uitvoering.
Dat betekend: De leuke dingen overbouwen: Grille met chromen rand, centrale vergrendeling, dubbeltonige claxon, Pullman-interieur en natuurlijk alle klokjes (oliedruk- en temp, vacuum, buitentemp, toerenteller) en de Polar-velgen.
Maar eerst: APK erop. We hebben 'm gekocht zonder, nu moet er een andere katyllyknator onder (binnenwerk=los), stukkie uitlaat vervangen worden, remslangen achter zitten haarscheurtjes in, remschijven achter slingeren&de blokken zijn op, fuseekogelhoezen vervangen (gescheurd) en nog wat kleinigheden.
Daarna: Distributieriem vervangen (gedaan in 2004), koppeling vervangen, en de rest zie bovenaan.
De 240 DL gaat, ontdaan van bovengenoemde accesoires, tzt de deur uit maar daar post ik wel een verkoop-topic over tzt.
Dat wou ik effe kwijt op deze zondagavond. Als er iemand sleuteltips heeft of nog handige accesoires heeft liggen, hoor ik het graag.
Ook alle info over de verschillende uitvoeringsvarianten is welkom, heb Wikipedia al bekeken maar wordt er niet echt wijs uit.
Zou de vacuum-meter wel willen ruilen tegen een boordspanningsmeter trouwens!
Als het maar origineel Volvo is....