Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Marc1970 schreef:In het handboek smeren ze alles in met motorolie. Als het goed is, heeft je 'nieuwe' nokkenas dezelfde basiscirkel en blijft de klepspeling zo goed als gelijk.
Thanks! Ik heb net een vervangende nokkenas binnen gekregen (m-as). Ik wacht nog even met plaatsen want ik zag dat het tot nu toe (even afkloppen) nagenoeg droog is op de waterpomp. Misschien heeft het beetje vloeibare pakking samen met het iets ingekorte veertje in de keerring de truuk gedaan.
Ben erg benieuwd.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
13 March 2012, 19:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 March 2012, 19:26 door Jeroen V.)
Het lijkt erop dat het ook voor mij mogelijk is om met een "droog" blok rond te rijden :-)... Andere nokkenas niet geplaatst.
Laatste akties:
- veertje nokkenas keerring een ietwat inkorten
- vloeibare pakking tussen de laatste nokkenas houder en kop
- pcv schoon gemaakt
- slangen van en naar de pcv vernieuwd (geeft een strakkere passing op de oiltrap)
- vacuum aansluiting (pcv) op spruitstuk verwijderd en schoongemaakt
- oiltrap verwijderd, schoongemaakt en ook toch maar voorzien een ietwat vloeibare pakking
- benzinepomp voorzien van nieuwe pakkingen
vandaag ongeveer een 100km mee gereden en er nergens een spoor van lekkage. Zou toch erg fijn zijn als dit zo blijft.
Aan ÃÃn ieder dank voor het meedenken en alle tips.