Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
De motor loopt op lpg. De stroom valt plots weg en de motor valt bijna uit of uit. Bobine vervangen, condensator vernieuwd, draad naar de start motor gecontroleerd (de + plus draad, komt op de plus van de bobine.
Draad naar de condensator en bobine -. De kabel die in het midden zit gecontroleerd. De draad die daar om heen is gedraaid (minimaal 10 slagen) Ander contact slot.
Niks maakt het uit, het probleem blijft.
De draad die om de kabel is gedraaid gaat naar een relai, kan die slecht werken. En waar zit die???
Ik weet het niet meer
Vast bedank voor het mee denken
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Bekijk de zekeringen ook goed of ze niet ingebrand zijn.
[IMG]
![[Afbeelding: th_100_1709_edited.jpg]](http://i965.photobucket.com/albums/ae132/Dickvolvo244/Fiat%20124%20sport%20coupe/th_100_1709_edited.jpg)
[/IMG]
Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
zekeringen heb ik vervangen
en de houder schoongemaakt. zou het ook de verdelerkap kunnen zijn??
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Hoe de stroom valt uit? Compleet verhaal graag!
Valt alles uit? Dashboard, radio etc etc?
Of alleen de motor? En hoe weet je dan dat het de stroom is?
De draad om je bobine kabel heen is een toerental opnemer voor je (automatische) LPG schakelaar.
Die loopt (hopelijk) niet naar en relais, maar naar de LPG schakelaar.
Heb je dit probleem ook als je op benzine rijd?
De LPG installatie heeft ongetwijfeld zwevende zekeringen die een probleem op kunnen leveren.
Of wat dacht je van de afsluiters (in de motor ruimte Ãn op de tank!!!)
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De draad om de bobinekabel gaat naar een inductierelais, door de knetterende hoogspanningspulsen wordt een laagspanning opgewekt in dat draadje en daarmee gaat het relais aan de slag.
Het relais zit uiteraard gewoon aan het andere eind van het gewikkelde draadje, beetje formaat luciferdoosje. Meest hangt-ie in de motorruimte.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
niet als valt uit, alleen stroom naar de bobine. Mijn toerenteller die op de bobine is aangesloten. Valt naar nul en dan weer 800 toeren of valt weer terug. De motor knalt van de niet verbranden mengsel. Dit gebeurd op gas en benzine. Het moet rond de bobine zitten. De afsluiters zijn goed.
Bedankt voor jullie reaktie. Ik ga maandag weer een andere bosch bobine aanschaffen.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Je hebt een voorschakelweerstand? Dan zijn er twee plusdraden naar de bobine, eentje vanaf de startmotor voor tijdens het starten (die levert 12V) en 1 vanaf het contact door de weerstand, die levert 9V tijdens het rijden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
Hallo Marc, bedankt.
Kan je me zeggen of die weerstand kapot kan gaan, of slecht werkt en waar kan ik deze vinden.
Groet Ramon
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De weerstand is goed of kapot denk ik, niet af en toe. Is een weerstanddraad om een stukje keramiek gedraaid, hij hangt op het schutbord meestal.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969