Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stroomt valt even weg, motor uit en dan weer aan b21 motor. gek wordt ik van
#1
De motor loopt op lpg. De stroom valt plots weg en de motor valt bijna uit of uit. Bobine vervangen, condensator vernieuwd, draad naar de start motor gecontroleerd (de + plus draad, komt op de plus van de bobine.
Draad naar de condensator en bobine -. De kabel die in het midden zit gecontroleerd. De draad die daar om heen is gedraaid (minimaal 10 slagen) Ander contact slot.
Niks maakt het uit, het probleem blijft.

De draad die om de kabel is gedraaid gaat naar een relai, kan die slecht werken. En waar zit die???

Ik weet het niet meer

Vast bedank voor het mee denken
Antwoord
#2
Bekijk de zekeringen ook goed of ze niet ingebrand zijn.
[IMG][Afbeelding: th_100_1709_edited.jpg][/IMG]
Antwoord
#3
zekeringen heb ik vervangen
en de houder schoongemaakt. zou het ook de verdelerkap kunnen zijn??
Antwoord
#4
Hoe de stroom valt uit? Compleet verhaal graag!
Valt alles uit? Dashboard, radio etc etc?
Of alleen de motor? En hoe weet je dan dat het de stroom is?

De draad om je bobine kabel heen is een toerental opnemer voor je (automatische) LPG schakelaar.
Die loopt (hopelijk) niet naar en relais, maar naar de LPG schakelaar.

Heb je dit probleem ook als je op benzine rijd?
De LPG installatie heeft ongetwijfeld zwevende zekeringen die een probleem op kunnen leveren.
Of wat dacht je van de afsluiters (in de motor ruimte Ãn op de tank!!!)
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#5
De draad om de bobinekabel gaat naar een inductierelais, door de knetterende hoogspanningspulsen wordt een laagspanning opgewekt in dat draadje en daarmee gaat het relais aan de slag.
Het relais zit uiteraard gewoon aan het andere eind van het gewikkelde draadje, beetje formaat luciferdoosje. Meest hangt-ie in de motorruimte.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
niet als valt uit, alleen stroom naar de bobine. Mijn toerenteller die op de bobine is aangesloten. Valt naar nul en dan weer 800 toeren of valt weer terug. De motor knalt van de niet verbranden mengsel. Dit gebeurd op gas en benzine. Het moet rond de bobine zitten. De afsluiters zijn goed.

Bedankt voor jullie reaktie. Ik ga maandag weer een andere bosch bobine aanschaffen.
Antwoord
#7
Je hebt een voorschakelweerstand? Dan zijn er twee plusdraden naar de bobine, eentje vanaf de startmotor voor tijdens het starten (die levert 12V) en 1 vanaf het contact door de weerstand, die levert 9V tijdens het rijden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Hallo Marc, bedankt.
Kan je me zeggen of die weerstand kapot kan gaan, of slecht werkt en waar kan ik deze vinden.

Groet Ramon
Antwoord
#9
De weerstand is goed of kapot denk ik, niet af en toe. Is een weerstanddraad om een stukje keramiek gedraaid, hij hangt op het schutbord meestal.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 349 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 569 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.122 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 996 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.712 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.293 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.533 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.578 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.395 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 4.381 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: