Berichten: 5
Topics: 2
Lid sinds: Dec 2011
Ik heb me recentelijk een andere volvo aangeschaft. Ik heb de volvo S60 bi fuel verruild voor een Volpo V50 diesel 2 liter 136 pK.
Ik overweeg chip tuning maar twijfel. Enerzijds worden de vermogen/koppel winst goed vermeld. Dit is ook meetbaar, waar hoe zit het nu met de brandstofbesparing bij gelijkblijvende rijstijl. Er worden getallen genoemd van 5 tot 15 %. Dit is 300% verschil!!!
Heeft iemand hier ervaring mee. Kan iemand uitleggen hoe dit nu precies zit?
Met vriendelijke groet,
Geert Aben
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
In wat voor berekening wordt 5 tot 15% ineens 300%?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
Ah, zo. Ja, da's waar. Het is een bijzondere manier van kijken, want in mijn wereld zou dat maar 10% verschil zijn. Hoe dan ook, dat verschil is ingebouwd omdat geen motor exact hetzelfde is, helemaal als de auto al gebruikt is natuurlijk. En dan komt er nog een stukje rechtervoet van de bestuurder bij, een stukje merk en type brandstof en ga zo maar door.
Berichten: 127
Topics: 19
Lid sinds: Feb 2010
Ik denk dat je op dit forum je antwoord niet zult vinden. Op volvo-forum.nl vind je veel meer V50 diesel rijders en ongetwijfeld ook die chiptuning hebben uitgevoerd. Dit forum is overigens wel gezelliger hoor, ik vind op dat andere forum vaak een beetje vijandige afkraak-sfeer hangen...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
we hebben thuis een gechipte xc70 D5 gehad, geen enkel probleem met de motor en rest aandrijflijn (of de rest van de auto) over 200.000 km. Zoek een goed bedrijf uit en have fun. brandstofverbruik was wel iets minder na chip, wij reden zo 6,7/100 herinner ik me met de automaat, wat niet slecht was. specifieke ervaring met de 2.0D heb ik niet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 127
Topics: 19
Lid sinds: Feb 2010
Jan Willem,
Heb je mijn pb gehad?
Groet