Topics: 6
Aloha,
Ik heb dikke pech gehad vandaag.
Er bleek koelvloeistof in de cylinders te lopen en wel dusdanig dat het blok heel kort tijdens het starten op slot is geschoten (waterslot heet dit geloof ik). Nu werd mij verteld dat het dan vrijwel zeker is dat het blok overleden is (krukas krom).
Nu wil ik graag wat advies aangezien ik geen afscheid wil nemen van mijn trouwe volvo. Mocht het blok overleden zijn wat zou mij dan het monteren van een ruilblok gaan kosten?
Graag jullie hulp / advies,
Jeroen
Topics: 22
krukas krijg je noet zomaar krom..... eerder een drijfstang.
sloeg de motor aan en is ie daarna vastgeslagen of tijdens het ronddraaien van de startmotor?
Als de kopppaking toch kapot is kan die ook druk in de verbrandingsruimte aflatenm dus dan is de schade van waterslag kleiner...
een gebruikte motor kost tussen de 250 en 500 (maximaal) afhankelijk van leeftijd en conditie.
inbouwen? tel het aantal uren, ik denk dat het een uur of 10 kost inclusief de nieuwe motor opfrissen (pakkingen/keerringen vervangen, schoonmaken, vanalles). dus inbouwen kost zo tussen de 400-700 euro bij een redelijke garage
anders de kop eraf en de hoogte van de zuigers op tdc meten, weet je het
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 22
Jan-Willem schreef:Lang leven de beunhaas JW.
In deze fijne samenleving moeten we elkaar een beetje helpen hahaha.
Ik zou hem bij een beunhaas brengen die bekend is met volvo.
De garage weet de prijzen ook wel en willen VAAK de taak niet op zich nemen.
Ombouwen voor een zelfde type motor kan sneller dan 10Uur.
MITS alles compleet een voorradig is.
Pakkingen, keerringen, distributie, lagers...
Als je het vaak genoeg doet dan leer je snel en efficient te werken...
Oja Ik was net ff sneller met hoegenaamd het zelfde antwoord.
Wat is de locatie van de gestrande auto....
jaja ik hou wel van beunhaas werk. mijn buurman heeft een frontlader op de tractor en nog een heftruc, de andere buurman een grote hefbrug, ga maar door. Een motor swap is iets waar ik niet bang voor ben...
alleen niet iedereen begint/vertrouwd de beunhaas
ach, TDC staat voor Top Dead Center, dus gewoon BDP. Beetje te veel turbobricks he :oops:
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni