Topics: 3
Dit betreft een b230a.Boven op het inlaatspruitstuk zit een klepje ? waar 2 groene draden aan zitten.Ik weet weet niet waar deze klep voor diend .Maar mijn vraag gaat meer over de kabel boom waar deze draden uit komen Hier zit nog een draad in gedeeltelijk in de huls de kleur is geel groen en ik vraag mij af waar deze aan moet zitten.Ik wil er wel een foto bij zetten maar dat is mij nog niet gelukt tot nu toe.Misschien kan iemand mij vertellen hoe ik hier een foto bij kan zetten.Dat praat wat makkelijker
Topics: 84
30 November 2011, 23:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 November 2011, 23:15 door Marc1970.)
In de 240 is dat de anti-nadieselklep die het stationair luchtkanaal afsluit zodra je de motor uitzet. Als je tijdens stationair lopen de stekker eraf haalt, zal de motor afslaan denk ik zo.
In elke kabelboom zitten wel een paar draden die niet gebruikt zijn, zou die groengele kunnen zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Dat idee had ik ook al.Mijn volvo wil af en toe wel eens nadieselen.Als ik de stekker van er af trek slaat de motor niet af maar gat wel een stuk slechter lopen.De stekker verbinding is ook niet helemaal naar mijn zin.Ik zal het een en het ander eens nakijken.
Topics: 176
Is dat de " Idling System Solenoid Valve" zoals genoemd in
TP11740-2_carburetted_fuel_systems pag. 80?
If so, dan staan daar wel wat plaatjes en hoe e.e.a te controleren op juiste werking.