Topics: 38
Het enige wat je dan moet verwijderen is de bekleding boven de pedalen (wijst voor zich). Je komt dan in de spaghetti achter je tellerbak. De tellerbak ziet er waarschijnlijk uit zoals op het onderstaande plaatje. De lampjes voor de verlichting zitten in de twee zwarte fittingen bovenaan. Deze kunnen eruit door ze een kwartslag te draaien.
Maar nogmaals, als je van plan bent binnenkort de dagtellerknop te plaatsen, kun je het misschien beter dan doen zodat je kunt zien wat je doet...
Topics: 125
Maar omdat de dagtellerknop ook moet worden vervangen lijkt het me handiger om de gehele unit even te verwijderen. Wijst zichzelf. Je moet alleen best veel kracht zetten om de unit er uit te duwen (flink aan de bovenkant duwen!).
De stekkers en tellerkabel zijn eenvoudig los te krijgen. Ter indikatie: Een ervaren iemand zal er niet meer dan 10 minuten voor nodig hebben om de unit los op schoot te hebben!
Succes.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 135
Andere tip; koop een Haynes Manual. Moet wèl je Engels een beetje redelijk zijn. Volledig Engels namelijk, maar wel superhandig om wat dingen zelf te doen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 33
of een autovraagbaak in het nederlands. heb de engelse EN nederlandse in de webstore staan...
Topics: 1
7 September 2011, 20:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 September 2011, 20:27 door Susan.)
TheSaint77 schreef:Andere tip; koop een Haynes Manual. Moet wèl je Engels een beetje redelijk zijn. Volledig Engels namelijk, maar wel superhandig om wat dingen zelf te doen.
Heb ik gedaan, na de tip op dit forum.
Net binnen, ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoe het in het gebruik gaat werken, maar het is alvast veelbelovend. Met het boek, samen met de foto van Arjan, moet ik er wel uit kunnen komen.
Waar ik ook erg blij mee ben: de enkele, dubbele en veelvoudige sleuteltjes die de moeilijkheidsgraad aangeven. :biggrin: