Topics: 116
Ben lekker bezig met de amazon, zit inmiddels een simons onder (oude uitlaat verrot) deze bonkt nog wel tegen de bodem dus daar moet nog even naar gekeken worden.
Maar het volgende is er aan de hand. Als de motor stationair loopt komt er met enige regelmaat een plof uit de uitlaat (erg goed te horen nu er een andere uitlaat onder zit ;D ;D). Ontsteking is inmiddels helemaal vervangen (was ook rot :-[) en het lijkt mij dat het daaraan niet kan liggen.
Iemand een idee waar het ploffen vandaan kan komen??
Topics: 289
hij zal wat terugslaan in de uitlaat.., blijft een combinatie van factoren, Afstelling carb, afstelling kleppen, afstelling ontsteking, nokkenas niet helemaal geweldig meer (uitlaatklep cil 3 gaat eerst)... doet ie van mij ook, soms wel soms niet, reageert ook op de buitentemperatuur..
Topics: 37
Bougiekabels even doormeten op weerstand.
Je kunt het beste bougiekabels met koperen kern (weinig weerstand) monteren.
Als er bij gas loslaten ook knallen hoorbaar zijn in de uitlaat, dan zijn de kleppen te ver in de cilinderkop geslagen.
Topics: 289
VolvoDick schreef:Bougiekabels even doormeten op weerstand.
Je kunt het beste bougiekabels met koperen kern (weinig weerstand) monteren.
Als er bij gas loslaten ook knallen hoorbaar zijn in de uitlaat, dan zijn de kleppen te ver in de cilinderkop geslagen.
dat laatste wil ie bij een Simonspijp toch wel doen hoor...
Topics: 116
Thanks!
Denk dat ik het lekker laat ploffen voorlopig. Als ik rij en laat gas los ploft hij niet, tenminste niet dat ik kan horen. Volgende verbeterpunt is de carb, is denk ik erg gaar na eindeloos rijden op lpg. Kijk na revisie/vervanging wel of hij nog ploft.