18 September 2011, 13:32
jammer, gaatje ernaast en nog een keer..
Vriesplug verwijderen B19
|
18 September 2011, 13:57
Rob, ik heb zelf ook een B19 in mijn '76er. Ik heb wel de kop gedemonteerd, ik moest de vriesplug van de kop vervangen. Als je voor je blok staat, rechtsvoor aan de onderkant van de kop
18 September 2011, 17:03
Een stokeind is hiervoor beter geschikt. EÃn kant heeft houtdraad (vastwringen in gat) en de andere kant is metrisch schroefdraad waarmee je veel beter kunt trekken dan doordraaien met een houtdraadbout.
18 September 2011, 17:21
landloper schreef:Een stokeind is hiervoor beter geschikt. EÃn kant heeft houtdraad (vastwringen in gat) en de andere kant is metrisch schroefdraad waarmee je veel beter kunt trekken dan doordraaien met een houtdraadbout.idd, dat is um, heb ik zo'n muurhouder voor HWA voor gebruikt..
18 September 2011, 22:07
Yahoo!, stokeind did the trick!
Damn, wat een put-klus, doe nog liever BDP-sensor vervangen met 1 hand op mijn rug. Had al wel wat "how-to's" op youtube gevonden, maar allemaal met het blok naast de auto; ja dan kan ik het ook! Had nog een beugel van een fietsendrager liggen (mooi stevig, buigt iig niet door); stokeind erin, handvol moeren op het draadeind en draaien maar (had al wel 3 gaten moeten boren, 1e fret brak af (puntje ligt nu ergens diep in mijn blok kan dat kwaad?) 2e fret was ook van pisbakkenstaal, hield het ook niet, en zware kwaliteit stokeind ging goed Btw, 3e gat niet in het midden geboord, maar zoveel mogelijk bij de rand, weliicht dat dat beter is, gezien de bolling van de schijf; in het midden trekken is veel zwaarder dan aan de rand). Hier een paar pics van het werktuig. ![]() ![]() Had de boel toch openliggen vanwege een brakke waterpomp, en had al jaren het idee om blokverwarming te monteren. Setje ooit gekocht toen in net een '92-er had: bleek de set voor een B19 te zijn ipv een B230F; wist ik veel! Lag al 10 jaar op de plank te stoffen, en nu dus sinds 1 jaar in het bezit van een B19, dus monteren die hap. Hoop alleen wel dat ie een beetje fatsoenlijk afsluit, want volgens de installatiehandleiding moet ie in een ander gat (verder naar achter, maar daar kon ik helemaal niet bij!) Eigenwijs (en misschien ook dom) als ik ben, dus toch in een ander gat geplaatst (met veel gefrummel erin gekregen, want er was wel heeeel weinig ruimte achter de plug). Hoe monteer je eigenlijk een nieuwe plug? plaatje voor gat en ferme klap erop? net als bij het 'cup-type'? Ga er vooralsnog vanuit dat alles dicht is, maar je weet maar nooit....... ![]()
18 September 2011, 22:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 September 2011, 22:30 door Marc1970.)
Stukje boor onderin kan geen kwaad denk ik, daar stroomt het water niet hard genoeg om ijzer mee te sleuren. Deze plaatjes zijn het disc-type, als in die H.A.M.B. link staat, zo moet je ook monteren.
Om de verwarmer in het blok te houden heb je een klem nodig, daarom zit die meestal achteraan want daar zit een boutgat voor die klem. Oh, da's voor de B20, ws. heeft de B19 een andere verwarmer. Edit: Niet het cup type, ik raak er helemaal van in de war.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 September 2011, 22:28
Marc1970;280054 Vriesplug ziet er toch echt uit zoals jij hierboven hebt beschreven. En, deze blokverwarming zet zich zelf vast in het blok (Defa/Waeco); geen boutgat voor klem nodig ![]() ![]()
18 September 2011, 22:42
Ah mooi ding. Was een beetje confuus van alle vriespluggen, die je eruit gehaald hebt is een disc-type.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|