Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
spook in elektra, grootste deel zekeringen geen stroom meer
#1
Wie weet wat de gemeenschappelijke factor is bij zekeringen 5 t/m 10 en 14 t/m 16 (245 GLE 1980)

Bij doormeten blijkt hier geen stroom meer op te staan.

Heb vorige week de kachel vervangen, kleine week prima kunnen rijden maar sta nu sinds zat. stil
(startproblemen) Vandaag toch weer op gas aan de praat gekregen maar nu dit?
Ben op zoek naar de oorzaak, iets gemeenschappelijks wat ik onder het dashboard verstoord kan hebben.

Heeft iemand dit al aan de hand gehad? of 'n suggestie waar te zoeken? groet marc
Antwoord
#2
Weinig gemeenschappelijk. 5 is optioneel, 6-10 hebben rechtstreeks 12V vh verdeelblok bij de accu, 14-16 doen voornamelijk in verlichting via relais. Al die verbruikers hebben hun eigen massa.

Je zou kunnen stellen dat ze allemaal van het 12V verdeelblok vlak bij de accu komen. Volg de 6 mm2 rode draad vanaf de pluspool. Niks onder het dashboard denk ik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
daar ben ik als laatste ook uitgekomen, via elektra schema gevonden op http://www.k-jet.org, maar op de verdeelbox geven ze allemaal stroom af, morgen vandaar tot aan de zekeringkast checken, begrijp alleen niet wat er spontaan uitgevallen kan zijn, verdenk iets wat met de koude te maken kan hebben, relais of zo, vlak voor de totale breakdown liep de klok niet meer en die krijgt continu stroom die richting wil ik beginnen, als je nog ingevingen hebt hoor ik het graag, zoals gezegd morgen meer
Antwoord
#4
Achter op de strip die als zekeringhouder dient (in het zekeringkastje dus), zijn een aantal delen gekoppeld. Hierdoor worden meerdere zekeringen van spanning voorzien door een enkele draad. Kan het zijn dat er daar iets is losgeschoten? Ding zit met 2 schroefjes vast dus is zo los te werken.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#5
Yep gevonden, achterste deel van zekeringkast los contact, zat er op het eerste gezicht wel aan maar maakte blijkbaar toch geen contact, bedankt voor het meedenken
Antwoord
#6
Was een gokje: Ben er tegenaan gelopen nadat ik m'n alarm had ingebouwd.
Top dat het is opgelost.
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 47 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  240 brandstofpompen krijgen geen spanning Volvo240 4 569 28 September 2024, 06:31
Laatste bericht: Volvo240
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.097 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 4.433 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.622 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  Slecht starten, geen gehoor brandstofpomp EliasL 9 4.320 7 March 2021, 17:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  vreemd probleem geen reverse switch Lee 6 3.344 28 October 2020, 11:39
Laatste bericht: Lee
  niet meer lopen op LPG---- OPGELOST!!!!! pepijnwk 8 7.575 19 June 2020, 11:31
Laatste bericht: pepijnwk
  Geen Benzine, geen vonk luci-ferro 6 5.012 24 March 2020, 03:03
Laatste bericht: luci-ferro
  Verschil koplamp 240 wisser/geen wisser Biopowerenschede 3 3.499 7 July 2019, 02:03
Laatste bericht: MacVolvo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)