Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2010
Wie weet wat de gemeenschappelijke factor is bij zekeringen 5 t/m 10 en 14 t/m 16 (245 GLE 1980)
Bij doormeten blijkt hier geen stroom meer op te staan.
Heb vorige week de kachel vervangen, kleine week prima kunnen rijden maar sta nu sinds zat. stil
(startproblemen) Vandaag toch weer op gas aan de praat gekregen maar nu dit?
Ben op zoek naar de oorzaak, iets gemeenschappelijks wat ik onder het dashboard verstoord kan hebben.
Heeft iemand dit al aan de hand gehad? of 'n suggestie waar te zoeken? groet marc
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Weinig gemeenschappelijk. 5 is optioneel, 6-10 hebben rechtstreeks 12V vh verdeelblok bij de accu, 14-16 doen voornamelijk in verlichting via relais. Al die verbruikers hebben hun eigen massa.
Je zou kunnen stellen dat ze allemaal van het 12V verdeelblok vlak bij de accu komen. Volg de 6 mm2 rode draad vanaf de pluspool. Niks onder het dashboard denk ik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2010
daar ben ik als laatste ook uitgekomen, via elektra schema gevonden op
http://www.k-jet.org, maar op de verdeelbox geven ze allemaal stroom af, morgen vandaar tot aan de zekeringkast checken, begrijp alleen niet wat er spontaan uitgevallen kan zijn, verdenk iets wat met de koude te maken kan hebben, relais of zo, vlak voor de totale breakdown liep de klok niet meer en die krijgt continu stroom die richting wil ik beginnen, als je nog ingevingen hebt hoor ik het graag, zoals gezegd morgen meer
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Achter op de strip die als zekeringhouder dient (in het zekeringkastje dus), zijn een aantal delen gekoppeld. Hierdoor worden meerdere zekeringen van spanning voorzien door een enkele draad. Kan het zijn dat er daar iets is losgeschoten? Ding zit met 2 schroefjes vast dus is zo los te werken.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2010
Yep gevonden, achterste deel van zekeringkast los contact, zat er op het eerste gezicht wel aan maar maakte blijkbaar toch geen contact, bedankt voor het meedenken
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Was een gokje: Ben er tegenaan gelopen nadat ik m'n alarm had ingebouwd.
Top dat het is opgelost.
`88 245, B230K, M47