Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iemand ervaring met luchtbalgen in achterveren?
Ooit op een beurs zag ik een bedrijf dat luchtbalgen levert om de achterveren te ondersteunen. Het resultaat zou een soort niveauregeling zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Het forum geeft geen hits met ''luchtbalg'.

Het lijkt me wel wat. Heb juist vandaag de HD-veren vervangen door de standaard veren en dit rijdt veel comfortabeler. Nu zou ik graag hardere veren willen bij zwaardere belasting.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Tijgerballen heten ze (que tontería). Zoals deze: http://www.niveauplus.nl/

Verder geen ervaring mee, wel blij met ophoogblokken (vering blijft soepel maar de auto komt omhoog).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
luchtondersteuning lijkt mij ook super-effectief en comfortabel.

volvo kent zelf onder andere schokbrekers met een luchtbalg die bovenaan om de buitenpijp geklemd zit en onderaan om de onderpijp geplooid ligt.
de luxe set kan je vanaf je dashboard op-pompen /laten zakken, de kale set kan je met een autoventiel bij de bezinepomp op druk zetten.
dit soort sets komen wel eens voorbij op marktplaats, let dan wel op de conditie van het balgrubber.
bekijk deze vooral op de plek waar de balg in de meest gebruikte rijstand altijd "om een hoekje" lag te rollen/plooien.
iets droogtescheurtjes is al niet fris maar canvas wapening door het rubber heen zien is een absolute afrader.

de volgende firma leverd ook hele mooie oplossingen;

http://www.mad-springs.com/nederlands/in...uspension/

uiteraard kan je zelf ook nog een set opleuken met een 12v bouwmarktcompressortje als je maar incidenteel van beladingstoestand wisselt.

wil je helemaal de top off the bill ga dan voor airride, kan je je bak gewoon helemaal op de grond leggen en laten springen als een jonge hond.
maar dat had je misschien niet helemaal voor ogen.

ik heb op het www eens een verhaal gelezen van een jongen die zelf airride bouwde onder zijn golf (of polo) zag er echt bruut uit....
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Boge schokdempers, kent iemand deze? Stevves 10 13.266 18 June 2020, 22:29
Laatste bericht: Rob
  Welke achterveren Nicolaas H 5 8.245 2 December 2016, 03:02
Laatste bericht: Nicolaas H
  Achterveren en reactiearmen vervangen 240 estate uit 1993 DanielR 10 18.626 16 June 2014, 11:47
Laatste bericht: Rob
  Ervaring monroe levellers met lesjofors verlagingsveren Stevves 1 2.779 19 October 2013, 11:41
Laatste bericht: Jambon
  Dringend advies nodig, plaatsen achterveren! Jeroen V 25 14.457 27 April 2010, 09:35
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Iemand ervaring met G&M sportonderstellen Muisje 0 1.515 25 January 2009, 22:21
Laatste bericht: Muisje
  Iemand enig id? RePoMaN 15 10.138 16 February 2008, 13:02
Laatste bericht: geestschrijver
  Nieuwe achterveren kopen? henqui 19 10.213 6 January 2007, 01:31
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)