Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Graag jullie advies!
Ik wil de estate iets opkrikken aan de achterkant en kan nagenoeg nieuwe veren kopen voor 30 euro per stuk. Dit zijn normale veren van de Volvo dealer (kosten normaal 75 euro!) Is dat wijs?
Verzwaarde veren bij Estate services kosten 45 euro per stuk...
Iemand ervaring hiermee?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Door de nieuwe veren zal hij wel een ietsiepietsie hoger van gaan staan misschien , maar wil je ook stugger ?
Zo ja dan kun je beter maar meteen de zwaarder veren eronder monteren , dan blijft hij weer wat strakker ook in de bocht.
Ik heb ze zelf ook al liggen maar moet allleen nog andere achter schokbrekers.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
a.huis schreef:Door de nieuwe veren zal hij wel een ietsiepietsie hoger van gaan staan misschien , maar wil je ook stugger ?
Zo ja dan kun je beter maar meteen de zwaarder veren eronder monteren , dan blijft hij weer wat strakker ook in de bocht.
Ik heb ze zelf ook al liggen maar moet allleen nog andere achter schokbrekers.
Kijk hier eens:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...0-245.html
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
als het nou de goede zijn voor mij ben ik spekkoper, maar als het nou niet lekker rijd met deze schokbrekers ?
ze zien mij er nogal slapjes uit waar ik nu mee rij zijn een stuk dikker (en een beetje lek)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Gewoon doen. De kosten en het werk zijn te verwaarlozen en je krikt hem(afhankelijk van de leeftijd van de huidige veren) minimaal 5 cm op.
Bij mij scheelde het 10cm toen ik na de LPG inbouw besloot dat het aantal geweldadige ontmoetingen met verkeersdrempels de ingreep rechtvaardigde. Maar die veren waren door de vorige eigenaar voorzien van rubber blokken omdat ze al enige tijd aan vervanging toe waren. Ik vermoed dat ze er al sinds 1976 onder zaten en dan gaat het vervangen ook nog vlot, maar gebruik je een slijptol ipv een ringsleutel. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
a.huis schreef:als het nou de goede zijn voor mij ben ik spekkoper, maar als het nou niet lekker rijd met deze schokbrekers ?
ze zien mij er nogal slapjes uit waar ik nu mee rij zijn een stuk dikker (en een beetje lek)
Het was maar een tip......kwam ze tegen.....voor de rest moet je het gewoon zelf beoordelen !!
Je vraagt je af natuurlijk waarom dit:
Deze nieuwe Sachs achterschokbrekers zijn na 6 weken gebruik vervangen door een ander type schokbreker.
Maar navragen kun je altijd !!
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
ik heb een bod gedaan en waarschijnlijk kan ik ze overnemen (met Sachs schokbrekers erbij) ik heb uitgebreid met de verkoper gesproken. Hij is hier ook op het forum geweest schijnt (?) pvannuys.
Hij wilde echt dat zijn auto niet doorzakte bij zware lading en heeft uiteindelijk voor verzwaarde veren gekozen.
Dit setje voldeed prima in onbeladen toestand en dat is wat ik zoek.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Wat is de reden Hendrik om de veren en schokdempers te vervangen.
Ik heb het in december ook gedaan. Ben tot nu toe tevreden over het rij gedrag van de auto.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
de auto 'zwabbert' nogal je merkt dat de schokbrekers niet snel genoeg de auto 'afveren' (?), vreemd woord maar je weet wel: als je hem een zwieper geeft dat ie meteen terug komt naar zijn uitgangspositie. Aan de voorkant heeft ie dat trouwens ook heel erg...heb jij ze daar ook vervangen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Nee,alleen achter. Bij mij was de reden dat de auto behoorlijk begon te hangen met zware belading en caravan. Ook heb ik recent een 3e achterbank geplaatst.
Ik heb er nu Nivomat veren onder gekregen.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012