Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe achterveren kopen?
#1
Graag jullie advies!
Ik wil de estate iets opkrikken aan de achterkant en kan nagenoeg nieuwe veren kopen voor 30 euro per stuk. Dit zijn normale veren van de Volvo dealer (kosten normaal 75 euro!) Is dat wijs?
Verzwaarde veren bij Estate services kosten 45 euro per stuk...

Iemand ervaring hiermee?

Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#2
Door de nieuwe veren zal hij wel een ietsiepietsie hoger van gaan staan misschien , maar wil je ook stugger ?

Zo ja dan kun je beter maar meteen de zwaarder veren eronder monteren , dan blijft hij weer wat strakker ook in de bocht.

Ik heb ze zelf ook al liggen maar moet allleen nog andere achter schokbrekers.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#3
a.huis schreef:Door de nieuwe veren zal hij wel een ietsiepietsie hoger van gaan staan misschien , maar wil je ook stugger ?

Zo ja dan kun je beter maar meteen de zwaarder veren eronder monteren , dan blijft hij weer wat strakker ook in de bocht.

Ik heb ze zelf ook al liggen maar moet allleen nog andere achter schokbrekers.

Kijk hier eens:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...0-245.html
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
#4
als het nou de goede zijn voor mij ben ik spekkoper, maar als het nou niet lekker rijd met deze schokbrekers ?

ze zien mij er nogal slapjes uit waar ik nu mee rij zijn een stuk dikker (en een beetje lek)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#5
Gewoon doen. De kosten en het werk zijn te verwaarlozen en je krikt hem(afhankelijk van de leeftijd van de huidige veren) minimaal 5 cm op.
Bij mij scheelde het 10cm toen ik na de LPG inbouw besloot dat het aantal geweldadige ontmoetingen met verkeersdrempels de ingreep rechtvaardigde. Maar die veren waren door de vorige eigenaar voorzien van rubber blokken omdat ze al enige tijd aan vervanging toe waren. Ik vermoed dat ze er al sinds 1976 onder zaten en dan gaat het vervangen ook nog vlot, maar gebruik je een slijptol ipv een ringsleutel. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#6
a.huis schreef:als het nou de goede zijn voor mij ben ik spekkoper, maar als het nou niet lekker rijd met deze schokbrekers ?

ze zien mij er nogal slapjes uit waar ik nu mee rij zijn een stuk dikker (en een beetje lek)

Het was maar een tip......kwam ze tegen.....voor de rest moet je het gewoon zelf beoordelen !! Smile

Je vraagt je af natuurlijk waarom dit:

Deze nieuwe Sachs achterschokbrekers zijn na 6 weken gebruik vervangen door een ander type schokbreker.

Maar navragen kun je altijd !!
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
#7
ik heb een bod gedaan en waarschijnlijk kan ik ze overnemen (met Sachs schokbrekers erbij) ik heb uitgebreid met de verkoper gesproken. Hij is hier ook op het forum geweest schijnt (?) pvannuys.
Hij wilde echt dat zijn auto niet doorzakte bij zware lading en heeft uiteindelijk voor verzwaarde veren gekozen.
Dit setje voldeed prima in onbeladen toestand en dat is wat ik zoek.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#8
Wat is de reden Hendrik om de veren en schokdempers te vervangen.

Ik heb het in december ook gedaan. Ben tot nu toe tevreden over het rij gedrag van de auto.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
#9
de auto 'zwabbert' nogal je merkt dat de schokbrekers niet snel genoeg de auto 'afveren' (?), vreemd woord maar je weet wel: als je hem een zwieper geeft dat ie meteen terug komt naar zijn uitgangspositie. Aan de voorkant heeft ie dat trouwens ook heel erg...heb jij ze daar ook vervangen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#10
Nee,alleen achter. Bij mij was de reden dat de auto behoorlijk begon te hangen met zware belading en caravan. Ook heb ik recent een 3e achterbank geplaatst.

Ik heb er nu Nivomat veren onder gekregen.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke achterveren Nicolaas H 5 8.350 2 December 2016, 03:02
Laatste bericht: Nicolaas H
  Het nieuwe rijden, op hoeveel Bar staan jullie banden? Frank&amp;Frida 5 5.189 30 July 2015, 18:11
Laatste bericht: Jambon
  Achterveren en reactiearmen vervangen 240 estate uit 1993 DanielR 10 18.779 16 June 2014, 11:47
Laatste bericht: Rob
  Nieuwe velgen + winterbanden voor onze 940 SaddieN 13 9.773 11 December 2012, 22:35
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nieuwe veren? Nicolaas H 26 16.945 25 January 2012, 00:16
Laatste bericht: Rob
  Nieuwe winterbanden Volvo 240 sandstra 13 10.787 23 December 2011, 10:58
Laatste bericht: jos245
  Nieuwe velgen? Bazis 12 9.253 8 June 2011, 18:31
Laatste bericht: Wottel
  project: nieuwe patta's 242 JanssenJan 23 11.267 13 September 2010, 17:51
Laatste bericht: 240diesel
  Dringend advies nodig, plaatsen achterveren! Jeroen V 25 14.709 27 April 2010, 09:35
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Iemand ervaring met luchtbalgen in achterveren? landloper 2 3.828 13 August 2009, 18:42
Laatste bericht: 240diesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)