22 July 2009, 20:27
Hallo forum,
Excuses voor het niet netjes voorstellen en zo, maar ik ben van het sleutelen en rijden, niet tikken. Werd op dit forum gewezen en wil graag van jullie kennis gebruik maken.
Heerlijk genoten van mijn 240, helaas al een paar weken problemen...
Eerst de ontstekingscomputer uitgevallen/opgeblazen door kabelbreuk, nu weer de startonderbreker die loopt te vervelen.
Met uitbouwen lijk ik een halve kabelboom te hebben. Vanaf het contact loopt een grijze stekker met 4 ronde uitgangen, 2 ervan gebruikt met een geel rode draad en een blauwrode. Deze geven stroom zodra het contact aan gaat, maar bij starten gaat er een uit. Even vergeten welke.
Vanuit de tunnel naar achteren steekt een grijze stekker omhoog met 4 gaten zoals ook vanaf boven. Hier steken 4 draden in, een met blauw geel, zoals naar de startmotor loopt. Parallel ernaast loopt een enkele bruine draad met stekker.
Aan de andere kant van de tunnel/verwarming loopt een kabel met bruin/geel die naar een relais lopen en een losse stekker met 2 draden: roze en geel/blauw. Roze geeft stroom met contact, en veel meer stroom met starten.
Op internet kwam ik een schema tegen van een 240 uit 1993, daar loopt de geel/blauwe kabel via een blauwe draad naar een roze... Kan ik die stekker zomaar doorverbinden? Vind dat best spannend!
Wat mis ik in deze puzzel? Iemand een schema of een voorbeeld?
Ben net bij Goos geweest welke mij fantastisch heeft geholpen met de computer maar nu met vakantie is. Vrijdag mag ik misschien in het veld op strooptocht, maar ben wat ongeduldig. Volvo moet werken want ben aan het verbouwen, daarbij kan ik best wat ruimte gebruiken.
Wie wat weet mail of bel me gerust, voor een schema, een losse kabelboom compleet, of een auto waarin ik even mag kijken hoe eea hoort te lopen...
Tuut tuut
Bart te Breda
06 24512147
Excuses voor het niet netjes voorstellen en zo, maar ik ben van het sleutelen en rijden, niet tikken. Werd op dit forum gewezen en wil graag van jullie kennis gebruik maken.
Heerlijk genoten van mijn 240, helaas al een paar weken problemen...
Eerst de ontstekingscomputer uitgevallen/opgeblazen door kabelbreuk, nu weer de startonderbreker die loopt te vervelen.
Met uitbouwen lijk ik een halve kabelboom te hebben. Vanaf het contact loopt een grijze stekker met 4 ronde uitgangen, 2 ervan gebruikt met een geel rode draad en een blauwrode. Deze geven stroom zodra het contact aan gaat, maar bij starten gaat er een uit. Even vergeten welke.
Vanuit de tunnel naar achteren steekt een grijze stekker omhoog met 4 gaten zoals ook vanaf boven. Hier steken 4 draden in, een met blauw geel, zoals naar de startmotor loopt. Parallel ernaast loopt een enkele bruine draad met stekker.
Aan de andere kant van de tunnel/verwarming loopt een kabel met bruin/geel die naar een relais lopen en een losse stekker met 2 draden: roze en geel/blauw. Roze geeft stroom met contact, en veel meer stroom met starten.
Op internet kwam ik een schema tegen van een 240 uit 1993, daar loopt de geel/blauwe kabel via een blauwe draad naar een roze... Kan ik die stekker zomaar doorverbinden? Vind dat best spannend!
Wat mis ik in deze puzzel? Iemand een schema of een voorbeeld?
Ben net bij Goos geweest welke mij fantastisch heeft geholpen met de computer maar nu met vakantie is. Vrijdag mag ik misschien in het veld op strooptocht, maar ben wat ongeduldig. Volvo moet werken want ben aan het verbouwen, daarbij kan ik best wat ruimte gebruiken.
Wie wat weet mail of bel me gerust, voor een schema, een losse kabelboom compleet, of een auto waarin ik even mag kijken hoe eea hoort te lopen...
Tuut tuut
Bart te Breda
06 24512147