21 July 2009, 23:05
Hallo,
Sinds kort een B27E in bezit, zit in een mooie 262 Bertone met veel potentieel. Eerste bedoeling is de auto origineel te houden met originele middelen.
De motor is moeilijk op gang gekomen maar nu is hij op het punt dat hij bij 1500rpm op benzine blijft lopen, hetzij met soms een missende klap. Stationair warm loopt hij op een gegeven moment slechter (400rpm) en valt plots uit. Koude start injectie losgetrokken, niet nodig met dit weer. Voorschakelweerstand komt over de 100 graden terwijl de hele ontsteking in orde is aangesloten. Computer, bobine en weerstand van werkende B28E afgetrokken bij Funsdaf afgelopen zaterdag. Rekening houdend met een aanbevolen compressie van 9,5 (volvobertone.com) kom ik op de volgende specs uit:
cilinder:
1 10.9 Bougie iets witter dan de rest
2 8.5 koffiebruin
3 9.8 koffiebruin
4 7.8 iets zwarter dan de rest
5 8.7 koffiebruin
6 8.8 koffiebruin
1 en 4 tegenover elkaar, lijkt kwestie van afstellen van 1 en 4. Hebben deze cilinders invloed op het onregelmatig lopen bij niet juiste afstelling van de kleppen?
Ik ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen. Ben tevens passief op zoek naar een B230E injectie voor eventuele vervanging van de B27E.
GRt Carlo
Sinds kort een B27E in bezit, zit in een mooie 262 Bertone met veel potentieel. Eerste bedoeling is de auto origineel te houden met originele middelen.
De motor is moeilijk op gang gekomen maar nu is hij op het punt dat hij bij 1500rpm op benzine blijft lopen, hetzij met soms een missende klap. Stationair warm loopt hij op een gegeven moment slechter (400rpm) en valt plots uit. Koude start injectie losgetrokken, niet nodig met dit weer. Voorschakelweerstand komt over de 100 graden terwijl de hele ontsteking in orde is aangesloten. Computer, bobine en weerstand van werkende B28E afgetrokken bij Funsdaf afgelopen zaterdag. Rekening houdend met een aanbevolen compressie van 9,5 (volvobertone.com) kom ik op de volgende specs uit:
cilinder:
1 10.9 Bougie iets witter dan de rest
2 8.5 koffiebruin
3 9.8 koffiebruin
4 7.8 iets zwarter dan de rest
5 8.7 koffiebruin
6 8.8 koffiebruin
1 en 4 tegenover elkaar, lijkt kwestie van afstellen van 1 en 4. Hebben deze cilinders invloed op het onregelmatig lopen bij niet juiste afstelling van de kleppen?
Ik ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen. Ben tevens passief op zoek naar een B230E injectie voor eventuele vervanging van de B27E.
GRt Carlo