Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Carterdruk B23 met 320.000km
#11
Waarom probeer je eerst niet eens voorzichtig met wat perslucht de evt. verstopping door te blazen?

http://www.mikeponte.com/volvo/oiltrap.htm?b1b7cb08

De vlamdover zit bovenin, rond stukje wit plastic, dat zwarte geval onderin is een olieafscheider.

De carterventilatie werkt op inlaatvacuum, op toeren via de grote slang die vóór de gasklep eindigt, bij stationair via een kleiner slangetje wat na de gasklep vastzit op het inlaatspruitstuk. Die laatste route zou ik ook eens doorblazen.

Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
Citaat:[is heel makkelijk, je haalt gewoon heel de olieafscheider er af (2 m8 boutjes) kun je gewoon bij met een ringsleutel.
let wel op dat je de auto op de handrem zet anders druk je de aandrijfas van de oliepomp eruit.

Succes


? wat bedoel je daarmee kan dat niet volgen


Hier nog 1 ???
Ik heb niet het idee dat bovengaande slaat op een '92-er 2450 B230F
Je kunt er gewoon NIET bij met een ringsleutel, en het verhaal van de aandrijfas vd oliepomp snap ik ook niet.
WEL moet je oppassen dat je niet de "oil trap drain hose" uit het blok trekt, dan heb je grotere problemen.

Voor Mart76: bovenstaande gaat over de oil trap/olie afscheider en dus niet over de flametrap waar jij naar op zoek bent.

Kost idd wat moeite om hem te localiseren, maar de volgende foto er bij neemt, dan neem je Nr, 3 en dan de onderste pijl, en die slang volg je naar boven toe, dan kom je vanzelf op een punt uit tussen cyl 3&4
Na de ong 900 bocht van die slang (verdikking) waar die naar beneden duikt, zit de flametrap (slang kun je gewoon lostrekken, zie je hemvanzelf zitten.
Succes

[Afbeelding: IMG_0043_1.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#13
Ik heb zojuist de vlamdover eruit gehad en die zat idd behoorlijk vol met "mayonaise" Ook de beide dikke slangen waren inwendig goed vervuild. Of dit alle problemen oplost betwijfel ik, want het blok 'dampt' nog aardig als ik de pijl stok lostrek met draaiende motor.
Wat mij verder opviel is dat het kleine slangetje (vacuumslang) op de vlamdover, zo goed als dicht zat. Ik probeerde die door te blazen maar dat ging dus niet. Als ik de slang los haal (aan de spruitstukzijde) met draaiende motor dan merk ik wel dat er "aan gezogen wordt" Maar als die slang helemaal dicht zit, zal dat weinig nut hebben. Of is de doorvoer van deze slang zo dun, dat ik er zelf geen luchtdoorheen kan blazen, maar als er voldoende druk op staat, hij wel degelijk als vacuumslang fungeert..?

** update 14 april 2009**
voor de tweede keer de vlamdover eruit gehaald en nog eens goed schoongemaakt en ook de aanlsuitende slangen schoongemaakt inwendig. En het heel olie lek verhaal is bijna weg! komende dagen de kuip maar eens van binnen schoonmaken, want het hele motor compartiment is zo vet als friet, van al die olie. Bedankt voor al jullie wips en aanwijzingen.
240 Polar 1993 318.000 km<br />406 Hdif&nbsp; 2003 230.000km<br />FJR 1300 2003 42.000 KM<br />TDM 900 2002 40.000 Km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat mag je een normaal olieverbruik noemen (240 2.3 '92 332.000km) Joris Bovy 10 10.651 20 September 2011, 11:44
Laatste bericht: Jambon
  Carterdruk B23a 244Drift 9 4.148 18 September 2011, 23:37
Laatste bericht: 242-turbo
  carterdruk Felix 7 5.792 11 May 2011, 18:07
Laatste bericht: Felix
  carterdruk ( B21ET ) edwin 5 3.375 29 July 2007, 11:02
Laatste bericht: edwin
  B230F 240/'91 /310.000km vermogensverlies bluefoxamazone 6 4.818 10 June 2006, 05:54
Laatste bericht: bluefoxamazone

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: