29 March 2012, 22:37
Ok bedankt voor de tip, zit idd een ring, zal het ff proberen.
Fotos van mijn zwarte 245
|
29 March 2012, 22:37
Ok bedankt voor de tip, zit idd een ring, zal het ff proberen.
15 April 2012, 00:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 April 2012, 22:33 door Black Moose.)
De laatste weken bezig geweest om het plaatwerk te verzamelen en inmiddels het meeste aangeschaft. Heel wat kilometers gemaakt, van Nieuwleusen (spatbord, rechter voordeur en spoilert) naar Schagen (motorkap) en Waddinxveen (achterklep en nog maar een motorkap) en in Loenen (Gld) (2 voordeuren en wat wielrandenspul) en Doetinchem (Slubo:Buitenste wielranden en Doetam: zincor plaat 0,9mm) . Nu nog twee achterdeuren ophalen weer in Nieuwleusen en dan moet ik alles compleet hebben. De binnenste wielranden heb ik via Volvolvo gescoord en kwamen netjes met de post ook een gril kwam per post, deze via markplaats aangeschaft.
![]() Van de week bezig geweest om alles kaal te maken, deuren en achterklep. De gaatjes in de deuren dichtgelast, daar waar de onderste stootstrips zaten en de oppervlakkige roest met de staalborstel weggewerkt. De plekken behandeld met Fertan. ![]() Ook de wielranden ( die ik er nog in moet lassen) kaal gemaakt, op de binnenste wielranden zat wat vliegroest en met Fertan behandeld. ![]() De buitenste wielranden aan de binnenkant schoongemaakt (zwarte beschermlak) en in de Inoxspray gezet, daar kan ik later, na het lassen, niet meer bij. ![]() Voor de fun, om te kijken hoe het smoelt, de bignose er afgehaald ![]() en de flathood gemonteerd, ![]() deze zat niet gelijk goed, ![]() de slotvanger met een paar ringen naar beneden moeten laten zakken want de kap sloot niet helemaal en de lepel om de kap te openen was te lang, ![]() daardoor kon ik de 'nieuwe' grill niet monteren en rij ik nog ff rond zonder grill.
15 April 2012, 07:24
Kun je dat verhaal met die slotvanger eens uitleggen? De lepel is te lang, heb je de slotvanger van de bignose over gezet of is die van de flathood te lang?
15 April 2012, 22:36
Lepel is van de bignose en dus langer, de slotvanger is dus ook nog van de oude kap. Ik heb er nu foto´s bijgeplaatst.
28 April 2012, 00:24
We hebben de handdoek in de ring gegooid, er is te veel roest.
Ik ga 'm (verder) slopen en in onderdelen verkopen, zie hiervoor het te koop topic. Ik ga wel op zoek naar iets anders maar ik weet nog niet wat ik wil, tips zijn altijd welkom, geen sedans!!
28 April 2012, 01:33
Wat jammer joh! Ik wist nog een ontzettend mooie '79 244 in België te staan voor 2000 euro. In ieder geval succes met de zoektocht!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
28 April 2012, 14:46
Jammer dat 'ie gesloopt wordt!
Mijn tip: als je automaat-fan bent en je stapt weer terug naar een handbak ga je vloeken. ![]() ![]() ![]()
28 April 2012, 15:27
Zo'n Yeti is très hip bij het bejaardenhuis hiernaast.
![]() ![]()
22 May 2012, 21:24
zal ik voor de gijn de 242 er tussen te zetten om de kleur te breken (oranje
![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL] |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|