Topics: 7
Mijn B21a heeft een beetje kuren. Nu had ik het idee om hem te vervangen door een b230k. Tot nu toe kan ik eigenlijk niets verzinnen wat een probleem zou kunnen opleveren.
Benzine pomp zit gewoon op de motor.
Steunen zijn gelijk (toch?)
koelwater slangen ed passen neem ik aan ook gewoon
Het enige waar ik over twijfel is de electra, maar als ik de bobine/ onstekingsunit compleet houd kan er volgens mij weinig out gaan.
OF NIET????
Graag reacties voordat ik het blok koop, want ik zie mezelf al helemaal rond scheuren in mijn 242.
8)
Topics: 28
yep ernest
heel goed bedacht
je onsteking van de B21A erin en scheuren maar.
enigste moeilijkheid is een paar draadjes naar de carburateur om aan te sluiten.
hmmm,
Blijkt dat er toch nog het ??n en ander bij komt kijken.
Zoals bv een benzine retour leiding.
Zo ook een hele kluwen draden waarvan de oorsprong nog een beetje onduidelijk is.
In mijn schema staat ??n rood witte draad die naar het bezine pomp relais zou moeten gaan..... Ik heb de draad ook gevonden op mijn blok, MAAR er zit volgens mij helemaal geen benzine pomp op een 240 GL uit 1987. In de text zegt Haynes ook dat die er niet zit. (behalve die mechinsche op het blok) Of niet?? Moet ik een extra bezine pomp in de tank installeren of niet?
Groeten
Ernest
Voor de mensen die het ook ooit een keer willen doen.
Er zit geen benzine pomp op de 240GL, de rood witte draad is in tegen stelling tot bij de 740 bedoelt voor de toeren teller.
Verder heb ik al die puls air rommel er maar afgesloopt want dat gaat toch kapot. En het motortje loopt!
Topics: 135
Kijk eens aan! Het werkt dus. Fijn te horen! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 38
:lol: Ik vind het wel heeeeel fijn om te horen, de motor kwam bij mij vandaan. :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986