15 November 2007, 19:32
boku schreef:Eerlijk gezegd geen idee. Even de beschrijving van wat er bij mij aan de hand was. De kabel bleef hangen bij mij; op een gegeven moment bleef de kabel hangen achter de "katrol" waar ook de gaskabel op zit. Hij bleef dus als het ware aangetrokken. Effect was dat gas geven heel zwaar ging en dat hij lang in de versnelling bleef hangen. Bovendien "loeide"de motor. Maar hij schakelde wel op uiteindelijk. Het lijkt mij (maar ik ben verre van een technicus) dat zonder de kabel hij nog wel schakelt maar dat de bak dat op zijn eigen moment zal doen en niet meer reageert op de stand van het gaspedaal. Maar: dat is meer proberen logisch na te denken dan ervaring.....
Succes ermee; hoor graag hoe het afloopt.
Groeten
Erwald
Is al wat ouder dit topic zie ik :-\ maar wil voor geintresseerden toch wel even reageren.
Ik rijd een 265 GL '78 waarin een 760 automaat is omgebouwd, kickdownkabel is nog niet aangesloten die van de 760 is te kort voor de 265.
Ik merk met rijden dat het nu inderdaad lang duurt voor hij doorschakeld dat doet hij nu bij 20, 40 en 80kmh ergens daar tussen is het gewoon een crime.
60 of 70 rijden is niet te doen omdat hij dan constant op de 3000 toeren blijft hangen en schakeld pas als je de 80 passeert door en kan hem weer terug laten vallen naar bv 60kmh met lager toerental. Het rijd dus wel zonder die kickdown kabel maar is beslist geen pretje op wegen waar je met 70 in de rij moet meevloeien.
Dus je logische gedachte klopt als een bus