Ja Vialle LPi, wat een luxe, gaat even hard als benzine i.t.t. oudere LPG systemen. Er zijn nog drie injectors onder het spruitstuk?
Ik ben nog aan het bijleren over LPi maar begin eens met de stekkers van voor tot achter voorzichtig los en vast te maken dat ze weer goed verbinden, die zijn flut na 20 jaar. Mijn LPi ECU was uiteindelijk ook flut.
Het is een beetje een fragiel systeem vind ik, veel versies met veel speciaal voor Vialle gemaakte onderdelen en Vialle is vrij geheimzinnig over hoe alles elektrisch in elkaar steekt. Er is vast nog wel een mannetje ergens in Brabant die er alles van weet. Vialle is een paar keer failliet gegaan en de experts van nu zijn niet perse dezelfde als die van toen.
Ik zie een verdachte vacuumslang daar bij de benzinedrukregelaar. Al die gebarsten eindjes afsnijden of de hele slang vervangen.
Maar het in de cilinder vallen van bevroren brokjes waterdamp/LPG kan ook, als de injectors niet goed uitgelijnd zijn. Of ze zitten los. Of er lekt lucht langs. Het is een fragiel systeem, maar mooi als alles werkt.
Het is wel in veel merken ingebouwd geweest, hier een stotterende SAAB: https://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=51&t=106318
Ik ben nog aan het bijleren over LPi maar begin eens met de stekkers van voor tot achter voorzichtig los en vast te maken dat ze weer goed verbinden, die zijn flut na 20 jaar. Mijn LPi ECU was uiteindelijk ook flut.
Het is een beetje een fragiel systeem vind ik, veel versies met veel speciaal voor Vialle gemaakte onderdelen en Vialle is vrij geheimzinnig over hoe alles elektrisch in elkaar steekt. Er is vast nog wel een mannetje ergens in Brabant die er alles van weet. Vialle is een paar keer failliet gegaan en de experts van nu zijn niet perse dezelfde als die van toen.
Ik zie een verdachte vacuumslang daar bij de benzinedrukregelaar. Al die gebarsten eindjes afsnijden of de hele slang vervangen.
Maar het in de cilinder vallen van bevroren brokjes waterdamp/LPG kan ook, als de injectors niet goed uitgelijnd zijn. Of ze zitten los. Of er lekt lucht langs. Het is een fragiel systeem, maar mooi als alles werkt.
Het is wel in veel merken ingebouwd geweest, hier een stotterende SAAB: https://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=51&t=106318
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969