8 June 2016, 16:48
Ik heb 2 144 volvo's en ik heb weinig tot geen koelingsproblemen wat ik wel gedaan heb is een Citroën BX koelvin voor de radiateur geplaatst omdat er 4 grote mistlampen opzitten.
Betere radiator voor 145
|
8 June 2016, 16:48
Ik heb 2 144 volvo's en ik heb weinig tot geen koelingsproblemen wat ik wel gedaan heb is een Citroën BX koelvin voor de radiateur geplaatst omdat er 4 grote mistlampen opzitten.
8 June 2016, 18:16
Ik heb een b230 in de 145 hangen op lpg.
Nog geen koelproblemen gehad maar als ik dan toch een andere radiator plaats dan maar meteen groter. Een elektrische fan had ik al. De oorspronkelijke b18 leverde rond de 70 pk De b230 zal op lpg rond de 110 leveren. Het koppel is ook behoorlijk gestegen. Meer vermogen is meer warmte ontwikkeling
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
11 June 2016, 11:19
De vernieuwde radiator zit er in, drie rijen nu en onderin nu m22 x 1.5 voor een thermoschakelaar.
Kosten inclusief een nieuwe dop, 245 euro. Nu die toch stilstond meteen twee voorstoelen en een achterbank in antraciet grijs uit een 245 geplaatst. Voorstoelen zitten wat te hoog of het is nog even wennen. Zit een stuk beter. De achterbank zitting zit op de bevestiging van de 145 en voor de rugleuning moet ik op zoek naar de bevestiging uit de 245 Wat een verbetering in zit comfort 😀
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
13 June 2016, 11:30
wat was je nou kwijt?
en qua stoelen, de hoogte is verstelbaar, wist je dat al?
13 June 2016, 13:56
De radiator koste me 245 euro, nu dus drie rijen ipv twee en meteen een ring m22 x 1.5 in laten solderen.
Kreeg er ook een nieuwe vuldop bij voor dat geld . De stoelen rusten al met het frame op de dwarsbalk dus zonder lassen en slijpen gaan ze niet lager. Geen probleem, gewoon een kwestie van een keer doen 😀
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|