Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Heren heren,...... mijn radiateur is ermee opgehouden te functioneren
zoals het moet. Zo lek als ............, dus zat ik te denken, kan een 164 koel-Unit in een
145 :becky:zonder aanpassingen.
Of is het vragen om problemen.
Groet, Klaes
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
die is groter vlgns mij dus dat is vragen om problemen.
Goedkoopste en makkelijkste is om hem naar een radiateur reviseur te brengen, die zet er een nieuw koelblokje in maakt het lek dicht en je kan weer 40 jaar toeren.
Berichten: 344
Topics: 37
Lid sinds: May 2012
las het past is het misschien wel een leuk project.
Anders eventueel ee nandere radiateur zoeken
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Ja nog zo'n leuk project,.....moet ff afkoelen van teveel projecten.
Maar je weet het bloed kruipt waar ook niet kruipen kan,...dus je/ik weet maar nooit.
Heeft de volvo ook wat extra koeling voor in de hekele filà problemen koel perikelen.
groet, Jeroen
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Zou ik er trouwens een grotere pomp op kunnen zetten,
voor een betere circulatie?
Ik merk gewoon bij het rijden, het prima is (was) maar een paar keer
voor stoplichten in de stad etc. de temperatuur redelijk goed oploopt,
daarna snel weer op de B weg naar huis duurt het best lang dat de temp. meter
weer terug loopt naar ze vasten stekkie.
(Vasten stekkie rondom de E oude dashboard 145 '71)
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Neem zo'n radiateur als die je nu hebt, misschien kan je de pomp eens nakijken. Er zijn geen grotere. De koeling is in principe ruim voldoende.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Misschien zijn dat wel hele wijze woorden, een normale radiator en pomp is efkens nakijken.