2 January 2016, 15:12
synchroniseren van zenith-stromberg carburateurs van een b30
synchroniceren van zenith-stromberg carburateurs van een b30
|
2 January 2016, 15:12
synchroniseren van zenith-stromberg carburateurs van een b30
2 January 2016, 15:43
Welkom.
Interessante 1e post. Heb je een vraag hierover, of juist een "how-to"? Iets meer info (of foto's) zijn altijd welkom. ![]()
2 January 2016, 15:54
wellicht was het bedoeld als zoekopdracht
![]() [video=youtube;Ush9Zc-hNIA]https://www.youtube.com/watch?v=Ush9Zc-hNIA[/video]
2 January 2016, 21:03
Goed filmpje, Thx!
Heb dezelfde setup (Dubbele SU's + Open K&N's) maar nooit naar omgekeken de afgelopen 15 jaar. (Ding loopt eigenlijk altijd als ik de sleutel omdraai). Misschien toch maar eens iets aan carb-onderhoud doen nu ik dit gezien heb.Leuk! ![]()
3 January 2016, 01:08
Rob schreef:Goed filmpje, Thx!bij mij beginnen ze zich nu ook goed te gedragen.. maar heb wel eerst alle slijtagedelen van die dingen vervangen, en dat scheelt een hoop..
3 January 2016, 13:42
Citaat:bij mij beginnen ze zich nu ook goed te gedragen. Ik weet eigenlijk niet eens wat 'goed gedragen' is. Heb altijd begrepen dat deze setup icm LPG een drama zou moeten zijn, maar zoals ik al zei: 15 jaar geen onderhoud en starten bij de 1e tik. Maar, eerst even door de APK en dan eens even verdiepen in de SU's. Misschien dat ie nog beter loopt, draait, start. ![]()
3 January 2016, 14:52
Rob ik heb begrepen dat lpg met SU's niet altijd ideaal is maar zeker niet onmogelijk. denk dat wat Raymond aangeeft heel verstandig is. alle slijt delen vervangen en dan stap voor stap weer afstellen. keep on the good work!
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
3 January 2016, 20:03
goed gedragen als in steeds beter afgesteld krijgen, want meer motorinhoud, andere sproeiernaalden vragen een aanpassing op de basis.., steeds blijven checken wat de CO en synchroon is / blijft.. nu start ie steeds beter, da's een aanpassing in de luchtklepmenemer.. wel of geen vacuum vervroeging, etc. etc. uiteindelijk is het allemaal weer ok.. Het reviseren heeft enkele maanden terug z'n dienst al bewezen op de oude motor.. dus dat werpt zijn vruchten af..
3 January 2016, 20:52
Citaat:nu start ie steeds beter, da's een aanpassing in de luchtklepmeenemer. Is dat op LPG? Ik heb een Velleman kitje en moet eerlijk zeggen: 1 draai aan de sleutel en hij slaat aan, ongeacht weertype, altijd op LPG. ![]()
3 January 2016, 21:08
Rob schreef:[FONT=arial]LPG heb ik niet, maar mag niets uitmaken.. alhoewel, op LPG heb je al mengsel en da's wel handig.. dan vervallen een hoop afstellingen waarmee ik nu bezig ben.. Ik heb geen Velleman maar wel een stokoude Lucas.. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|