Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
Beste allemaal
De olie stond op de stoep na bijvullen van rempotje.
doorgeroeste leidingen achter, 2 stuks geroest waarvan een er door dus
drup drup (spuit als ik trap).
ik moet een flens apparaatje kopen en koperen leiding en wartels. maar weet iemand
of dit metrisch moet zijn en of mm? ik meet de leiding 4.7 mm dat is niet metrisch
maar wil dat even zeker weten.
Zo.n apparaatje is erg handig, overal voor en niet zo duur meer.
vrg kees
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Kees, ik heb leiding 5 mm gebruikt voor mijn 1984 245.
Aan de andere kant, complete leidingen achter van verdeler naar links en rechts is meen ik 30 euro.
Als dit de enige zijn die je gaat maken misschien ook intressant.
Ik had een setje voor 20 euro, 25 euro voor 5 meter 5mm leiding en 5 euro aan nippels en heb voor en achter vervangen daar mee.
Maar dus, gewoon 5 mm en metrische nippels. Maar kan per bouwjaar verschillen.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
Dit is een 164 uit 1974, de leiding aan de nippels is 4.7 mm maar de wartels zijn gewoon
met metrische sleutel losgemaakt die dus mm.
zelf maken is leuk he, en er is meer roest wellicht later nog meer maken, dan heb je gauw
winst, kost toch al wel wat zo,n wagen weer leuk maken.
vrg kees
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
De maat is volgens mij officieel 3/16" wat overeen komt met 4,75
Je kunt dus zowel een Engelse als een metrische set kiezen.
Zelf heb ik de Midlock 7204.
Ik zou je aanraden om iets meer uit te geven en voor Midlock of een ander A merk te gaan en geen Chinees setje van 20 euro
Zoiets is ook een goede optie volgens mij
http://www.ebay.nl/ulk/itm/171983032775
Of deze
http://www.ebay.nl/ulk/itm/320931362856