1 July 2015, 21:21
Ik heb B er een beetje uitgedraaid en verdomd het werkt! Afstelling zal nog wel niet optimaal zijn maar ik kan tenminste naar de gasboer rijden om vóór de vakantie de boel even helemaal te fine tunen.
Warme motor loopt nu stationair 1100 tpm. Dat lijkt me te veel. Mag ik nu met de stelschroef van het gasklephuis dit weer naar beneden brengen of krijg ik dan hetzelfde gedoe met afslaan weer? Zelf zou ik denken van niet want op de verdamper regel ik het mengsel en met de stelschroef alleen de hoeveelheid en niet het mengsel of de explosiviteit. Of moet ik dat zo niet zien?
Het is een mooie avond voor een testritje. Moet morgen 300 km rijden en dat moet natuurlijk wel goed gaan!
Bedankt voor de tips maar weer!
Warme motor loopt nu stationair 1100 tpm. Dat lijkt me te veel. Mag ik nu met de stelschroef van het gasklephuis dit weer naar beneden brengen of krijg ik dan hetzelfde gedoe met afslaan weer? Zelf zou ik denken van niet want op de verdamper regel ik het mengsel en met de stelschroef alleen de hoeveelheid en niet het mengsel of de explosiviteit. Of moet ik dat zo niet zien?
Het is een mooie avond voor een testritje. Moet morgen 300 km rijden en dat moet natuurlijk wel goed gaan!
Bedankt voor de tips maar weer!
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]