Berichten: 19
Topics: 4
Lid sinds: May 2014
Ja een vriend van me heeft een complete 240 staan, daar mocht ik de motor wel uit halen
Volvo 340 1985 --> gesloopt
Volvo 850 1993 --> verkocht
Volvo s70 1999 --> verkocht
Volvo 740 1989 --> boonacker limo carbagerun project
Volvo 242 1979 --> work in progress
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Kijk daar kun je wat mee. Dan kun je de kabelboom van de computer gewoon meenemen naar jouw auto. Bijna plug en play. Bak en aandrijfas neem je ook mee. En dan de brandstoftank, brandstofpomp en retourleiding nog. Al met al een halve dag werk rekenen voor uitbouwen motor 1. Halve dag voor motor 2. Een volle dag voor inbouw motor 1 in auto 2. En dan nog wat los spul rondom terughangen (uitlaatje, koelvloeistof, enz). Drie dagen moet je een eind komen als je met z'n tweeën werkt.
//Offtopic: Welke carbagerun rijden jullie?

mile:
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Als je de kans hebt zou ik aan de hand van een greenbook alles nameten wat te meten valt en kijke of de motor goed loopt en alles werkt. Denk dat het beetje extra werk de moeite wel waard zowel vermogns wijs brandstof consumptie (en verdere uitbreiding van vermogen is dan ook makkelijker als je wilt)
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 19
Topics: 4
Lid sinds: May 2014
Wederom bedankt voor de tips en info!

wordt een mooi project voor de winter. We hebben afgelopen zomer editie mee gedaan met de carbagerun met de 740 limo. Was de 5e (en tevens laatste) keer carbagerun voor mij
Volvo 340 1985 --> gesloopt
Volvo 850 1993 --> verkocht
Volvo s70 1999 --> verkocht
Volvo 740 1989 --> boonacker limo carbagerun project
Volvo 242 1979 --> work in progress