Berichten: 9.867
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat met die zekeringen loshalen lijkt me een goed idee. Voor een aantal groepen moet je dan wel het contact op stand I of stand II hebben staan. Zeg maar de apparaten die alleen werken als de motor draait, zoals de kachel, de achterruitverwarming.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Marc1970 schreef:Dat met die zekeringen loshalen lijkt me een goed idee. Voor een aantal groepen moet je dan wel het contact op stand I of stand II hebben staan. Zeg maar de apparaten die alleen werken als de motor draait, zoals de kachel, de achterruitverwarming.
Ik denk dat je dat juist niet moet doen. De accu loopt leeg als de auto uit staat. Als je hem op contact zet gaan er sowieso al groepen stroom verbruiken dus dan kun je de fout niet meer opsporen.
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 9.867
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Juist. Vergeet die opmerking van mij.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Ik ben er nog niet mee bezig geweest.
Nu merk ik nu de nachten niet meer zo koud zijn dat de auto al weer makkelijker start.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
dus met kou was het slechter .... is je accu niet gewoon op ????
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Dat denk ik met je mee. Mijn winterprobleem: Auto voor de deur, 2 weken stilstand met het alarm aan (Ultrasoondetectoren, verbruiken ook best wel een beetje.....) beetje vorst, einde oefening. Reed ik er om de 2 of 3 dagen mee, geen enkel probleem. Heb de accu laten testen maar daar kwam uit dat hij redelijk binnen de te verwachten waarden viel. Toch gewisseld ( 15 Ah zwaarder) en geen trammelantie meer gehad.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Ja er zit ook een vrij kleine accu in volgens mij.
De accuplaat wordt niet helemaal gebruikt, er is nog ruimte voor een grotere accu.
Toch vermoed ik nu weer wel dat het alarm wel eens debet aan het geheel kan zijn.
Gisteren stond hij weer leeg na 2 /3 dagen niet gebruikt te zijn met het alarm aan.
Iklaat het alarm er nu een tijdje af en maar weer eens afwachten.
Na een test bij de brezan bleek ook dat de waarden niet slecht waren.
Maar ja als je net een half uur gereden hebt is hij natuurlijk weer opgeladen .
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
grotere accu, kan de dynamo dat aan ??? (ik heb geen idee, ik vraag het ook zeg maar!)
maaruh, alarm er af ..... waar woon je?
graag met postcode voor de HenkHenk ;D
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
aernout schreef:grotere accu, kan de dynamo dat aan ??? (ik heb geen idee, ik vraag het ook zeg maar!)
Geen probleem. Een dynamo levert een maximale stroom (voorbeeld: 70 Amp, is afhankelijk van model). Een grotere accu zal dan langer nodig hebben om volledig op te laden. Bij een auto met de normale stroomverbruikers is dat geen probleem. Alleen als de elektrische installatie steeds zwaar wordt belast (airco o.i.d.) is een zwaardere dynamo aan te raden.
`88 245, B230K, M47