5 August 2015, 01:02
Heb prima vakantie achter de rug. Volvo gaf wel wat problemen die ik deels kon oplossen. Het fijnst was wel dat ik de cruise control eindelijk kon gebruiken. [Leg ik in ander draadje later nog uit.]
Een ander probleem werd ook heel fijn opgelost. Op de pÃage ging de motor opeens een heleboel lawaai maken, übersportief zeg maar.
Bleek dat mijn voordemper alle contact met de rest van de uitlaat verloren had. Bij de Peugeot-garage vertelde ze mij dat een nieuwe demper binnen vijf dagen opgestuurd zou zijn. Ik heb gevraagd of ze het wilde lassen als tijdelijke oplossing. Ik was onderweg met vrouw en kinderen enz ...
Dat wilde ze wel voor mij doen. Het geluid was nog steed redelijk sportief maar ze verzekerden mij dat de demper nog wel 1.200 km aan de uitlaat zou blijven hangen. Heeft 'ie ook gedaan.
Toen ik om de rekening vroeg vertelde ze mij dat een drinkgeld voor de jongen die het uitgevoerd had voldoende was! Super service toch? Mijn volgende auto is geen Peugeot maar toch: très sympa!
Grootste probleem was dat ik op de heenreis niet meer op LPG kon rijden.
Ergens tussen Frankrijk en Spanje diende de eerste problemen zich aan. Als ik het gas iets losliet weigerde de motor verder op gas te lopen en moest ik de schakelaar op benzine zetten. Als ik dan weer op toeren was kon ik de schakelaar wel weer op LPG zetten. Zeer onpraktisch ...
Op een gegeven moment kon ik ook dit niet meer doen; ik heb de hele reis verder op dure benzine moeten rijden [een financiële tegenvaller]. Dit ging overigens prima. Starten en lopen, geen enkel probleem.
Wie herkent de verschijnselen?
Wat is er eventueel aan te doen?
Ik heb voor volgende week al een afspraak met de gasboer gemaakt maar als er iemand is die nu al een suggestie heeft ... graag!
Een ander probleem werd ook heel fijn opgelost. Op de pÃage ging de motor opeens een heleboel lawaai maken, übersportief zeg maar.
Bleek dat mijn voordemper alle contact met de rest van de uitlaat verloren had. Bij de Peugeot-garage vertelde ze mij dat een nieuwe demper binnen vijf dagen opgestuurd zou zijn. Ik heb gevraagd of ze het wilde lassen als tijdelijke oplossing. Ik was onderweg met vrouw en kinderen enz ...
Dat wilde ze wel voor mij doen. Het geluid was nog steed redelijk sportief maar ze verzekerden mij dat de demper nog wel 1.200 km aan de uitlaat zou blijven hangen. Heeft 'ie ook gedaan.
Toen ik om de rekening vroeg vertelde ze mij dat een drinkgeld voor de jongen die het uitgevoerd had voldoende was! Super service toch? Mijn volgende auto is geen Peugeot maar toch: très sympa!
Grootste probleem was dat ik op de heenreis niet meer op LPG kon rijden.
Ergens tussen Frankrijk en Spanje diende de eerste problemen zich aan. Als ik het gas iets losliet weigerde de motor verder op gas te lopen en moest ik de schakelaar op benzine zetten. Als ik dan weer op toeren was kon ik de schakelaar wel weer op LPG zetten. Zeer onpraktisch ...
Op een gegeven moment kon ik ook dit niet meer doen; ik heb de hele reis verder op dure benzine moeten rijden [een financiële tegenvaller]. Dit ging overigens prima. Starten en lopen, geen enkel probleem.
Wie herkent de verschijnselen?
Wat is er eventueel aan te doen?
Ik heb voor volgende week al een afspraak met de gasboer gemaakt maar als er iemand is die nu al een suggestie heeft ... graag!
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]