Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn 945.
De accu loopt langzaam leeg.
Ik heb de minpool van de accu een paar dagen eraf gehad en dan loopt hij niet leeg.
Het lijkt me een stroomlek dus.
Wie heeft hier ervaring mee en kan een tip geven hoe ik dit lek vind.
Nergens branden lampen oid als ik de auto van het contact heb.
Ik hoor het graag.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
meten in je zekeringenkastje op welke groep stroom loopt.
Als je dat weet ben je dichtbij en kun je verder zoeken
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Hoe bedoel je dat precies?
Moet ik dan meten op de zekerigen of er stroom op staat?
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Je kunt ook de accuklem van de pluspool van de accu loshalen.
Als je de accuklem los tegen de pluspool van de accu houdt zul je waarschijnlijk een heel klein vonkje zien/horen.
Als je dit proces ieder keer herhaalt nadat je een voor een de zekeringen verwijdert/terugplaatst, dan kom je erachter welke zekering(en) stroom wegtrekken.
Op de binnenzijde van het afdekkapje van de zekeringkast staat de functie van elke afzonderlijke zekering.
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Bill schreef:Hoe bedoel je dat precies?
Moet ik dan meten op de zekerigen of er stroom op staat?
Je hebt een amperemeter nodig die een beetje hoge stroomsterkte aankan.
De oplossing van Jos is een veel beter tip.
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
jos245 schreef:Je kunt ook de accuklem van de pluspool van de accu loshalen.
Als je de accuklem los tegen de pluspool van de accu houdt zul je waarschijnlijk een heel klein vonkje zien/horen.
Als je dit proces ieder keer herhaalt nadat je een voor een de zekeringen verwijdert/terugplaatst, dan kom je erachter welke zekering(en) stroom wegtrekken.
Op de binnenzijde van het afdekkapje van de zekeringkast staat de functie van elke afzonderlijke zekering.
Dit snap ik niet helemaal.
Als ik hem de eerste keer loshaal en los tegen de pool aanhoudt en ik zie een vonkje? Wat dan...?
Hoe weet ik welke zekering dan stroom wegtrekt?
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als je op een gegeven moment geen vonkje meer hoort/ziet dan is de zekering die je op dat moment uit de zekeringkast gehaald hebt waarschijnlijk verantwoordelijk voor het stroomverbruik.
Nogmaals: je verwijdert dus telkens EEN zekering en kijkt dan of de accuklem nog steeds vonkt aan de pluspool.
Zo ga je ze allemaal een voor een af totdat je geen vonkje ziet.
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Alle zekeringen er uit halen en testen. Dan geen vonkje dan zit het in een gezekerde groep.
Wel een vonkje dan zit het nog voor de zekeringkast of in een niet gezekerd deel.
Als je geen vonkje meer kan trekken plaats je 1 voor 1 de zekeringen terug en check je elke keer opnieuw. Zo kom je er achter in welke groep het zit.
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Ok Jos en 240estate, ik vat hem.. ;D
Ik ga aan de slag bedankt voor de info!
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Bij mij was het destijds de radio,...