Beste volvo liefhebbers,
In het bezit van een 940 wou ik meer, dus heb ik een 244 aangeschaft uit 1979. Heerlijk op lpg net als de 940.
Veel onderhoud is nodig, met name aan het chassis, maar voorlopig nog 1.5jaar vooruit!(gezien de apk)
Toch een probleem wat wel "acuut" is.
De kilometertellerkabel gaat op de versnellingsbak. Hier zit een "staafje" waarin de kabel zou kunnen.
Nu lijkt deze afgebroken of uitgehold, en dus is er geen mechanische aansturing.. Erg vervelend, want zowel toeren als snelheid zijn niet af te lezen.
Is dit vervangbaar en zo ja hoe?
Verder geeft de auto een bonk wanneer het gas word losgelaten, lijkt van achteruit te komen.
In afwachting van jullie reactie!
M.V.G.
Henri
In het bezit van een 940 wou ik meer, dus heb ik een 244 aangeschaft uit 1979. Heerlijk op lpg net als de 940.
Veel onderhoud is nodig, met name aan het chassis, maar voorlopig nog 1.5jaar vooruit!(gezien de apk)
Toch een probleem wat wel "acuut" is.
De kilometertellerkabel gaat op de versnellingsbak. Hier zit een "staafje" waarin de kabel zou kunnen.
Nu lijkt deze afgebroken of uitgehold, en dus is er geen mechanische aansturing.. Erg vervelend, want zowel toeren als snelheid zijn niet af te lezen.
Is dit vervangbaar en zo ja hoe?
Verder geeft de auto een bonk wanneer het gas word losgelaten, lijkt van achteruit te komen.
In afwachting van jullie reactie!
M.V.G.
Henri