22 March 2012, 19:05
De Mondeo, S-Max en de Focus ST hebben een B5254T motor met 200 of 225 PK. Dit is dezelfde motor als in de C30/S40/V50/C70/S80/V70NN. Bij Volvo noemen ze die de 2.5T in de grotere auto's en T5 in de kleine modellen.
Het is eigenlijk een low pressure turbo motor.
De motor in de RS komt bij Volvo niet voor maar heeft wel dezelfde basis als de LPT motor. Is eigenlijk meer een samenraapsel van de motor uit het laatste R model en de nieuwere LPT motor. Er staat ook gewoon Volvo op het oliefilter/carter ontvluchting huis. Bij Ford staat er geen volgnummer in de motorcode. Bij Volvo heb je de B5254T3, T7, T10 en nog een paar meer meende ik. Wil vaak iets zeggen over de turbo opzet van de motor. Bij Ford staat er alleen B5254T als motorcode.
De C-max heeft exact dezelfde bodemplaat als de C30. Je kunt de 5 cilinder er wel in lepelen maar er zijn wel een paar zaken waar je in de C-max moeilijk mee weg komt. Zo is het motormanagement bij de Volvo-Ford totaal anders als bij de Ford-Ford. De stuurpomp is elektro-hydraulisch en zit achter de bumper. Zit ook op het CANbus systeem aangesloten. Hier zou je wel iets anders voor kunnen verzinnen. Al met al belachelijk veel werk. Ben er zelf ook mee bezig maar heb maar een half jaar vrij genomen van het project.
Het is eigenlijk een low pressure turbo motor.
De motor in de RS komt bij Volvo niet voor maar heeft wel dezelfde basis als de LPT motor. Is eigenlijk meer een samenraapsel van de motor uit het laatste R model en de nieuwere LPT motor. Er staat ook gewoon Volvo op het oliefilter/carter ontvluchting huis. Bij Ford staat er geen volgnummer in de motorcode. Bij Volvo heb je de B5254T3, T7, T10 en nog een paar meer meende ik. Wil vaak iets zeggen over de turbo opzet van de motor. Bij Ford staat er alleen B5254T als motorcode.
De C-max heeft exact dezelfde bodemplaat als de C30. Je kunt de 5 cilinder er wel in lepelen maar er zijn wel een paar zaken waar je in de C-max moeilijk mee weg komt. Zo is het motormanagement bij de Volvo-Ford totaal anders als bij de Ford-Ford. De stuurpomp is elektro-hydraulisch en zit achter de bumper. Zit ook op het CANbus systeem aangesloten. Hier zou je wel iets anders voor kunnen verzinnen. Al met al belachelijk veel werk. Ben er zelf ook mee bezig maar heb maar een half jaar vrij genomen van het project.