Berichten: 21
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2006
Aangezien mijn volvo 245 met B19A motorschade heeft vraag ik mij af of het mogelijk is een B19 of B200 uit een volvo 360 er in te bouwen.
Weet iemand of dit zonder meer mogelijk is of dat het problemen oplevert met bijvoorbeeld de motorophanging en koppeling?
245 1979<br />343 1980
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Waarom uit een 360?
Is een B21A of B23A uit een 200 serie geen beter idee? :-X Die gaan minder gauw stuk dan een B19 of B20.
Berichten: 21
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2006
Uit een 360 omdat deze motoren voor een paar tientjes te koop worden aangeboden. Als het voor een 240 is is het meteen 10 keer zo duur.
Scheelt het dan in degelijkeheid? De B200 en B230 zijn eigenlijk de opvolgers van de B19 en B23.
Welke zijn het meest geschikt voor lpg?
245 1979<br />343 1980
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als je (indien nodig) je carburateurspul, je motorsteunen en je koppelingshuis/plaat/drukgroep overzet kan je denk nog een hele tijd doen van een Volvo 360 blok. Uiteindelijk is het hetzelfde blok. Ik zou een B19 nemen, in de vroege B200 zijn lichtere drijfstangen en lagers gebruikt. Niet dat dat hard gaat slijten in een Volvo 360, maar toch.
Over lpg en cilinderkoppen kan je hier genoeg vinden, ik denk dat het allemaal prima gaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
classic5dr schreef:Uit een 360 omdat deze motoren voor een paar tientjes te koop worden aangeboden. Als het voor een 240 is is het meteen 10 keer zo duur.
Scheelt het dan in degelijkeheid? De B200 en B230 zijn eigenlijk de opvolgers van de B19 en B23.
Welke zijn het meest geschikt voor lpg?
Dat is m.i. verkeerde zuinigheid. Aan het aanpassen van een 360 blok ben je waarschijnlijk ook nog eens de nodige tijd kwijt.
Bovendien kun je op Marktplaats een B21 of B23 voor 150 euro op de kop tikken als je even zoekt.
Ik ben zelf nogal een krent maar voor zulke bedragen ga ik het mezelf niet moeilijk maken om wat geld te besparen.
Om je laatste vraag te beantwoorden: buiten de eerder genoemde blokken zijn -zover ik weet- zowel de B200/230 als de B21/23 prima geschikt voor gas zonder noodzakelijke aanpassing van de cilinderkop.
Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
ik heb hier een nieuw b200e onderblok staan van een 360.
Om dat ding in een 240 te leggen moeten er de motorsteunen van de 240 aan, die haal je dus van je oude blok af,
ik weet niet of die past met de carterpan van de 360 maar je zou ook de carterpan van de 240 er onder kunnen zetten.
het koppelingshuis van je 240 moet zo passen op een b200e uit een 360, dat vergelijk ik hier tussen een b200e en een b21et.
wel moet je je eigen vliegwiel dan overzetten en je eigen onsteking.
http://picasaweb.google.nl/criminiels/VolvoSpul
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd