28 March 2011, 14:37
Hallo!
Volgens mij is de kachelmotor (zonder ac) in mijn 240 ('85) een langzame dood aan het sterven. Alleen de hoogste stand werkt nog (maar maakt oorverdovend kabaal: ratelen, gieren). Als ik 'm in de lagere standen zet, ruikt het alsof er iets doorbrandt (vooral met warme motor vlak nadat je voor bijv. een stoplicht hebt staan wachten). Daardoor doen de lagere standen het bijna nooit meer. Temperatuur instellen werkt overigens nog prima. Omdat ik niet van halve oplossingen hou, denk ik dat ik er een nieuwe kachelmotor in ga zetten. Tenzij iemand denkt dat dat niet nodig is. Alle tips zijn welkom!
Na wat zoekwerk op dit forum en het doorspitten van verschillende handleidingen, ga ik me er dit weekend maar 's aan wagen. Heb gezien dat het een behoorlijke klus is, maar wat is er nou leuker dan een dagje sleutelen aan mijn geliefde 240? Volgens het vaak gehanteerde 'trial & error'-principe ga ik me er gewoon aan wagen. Daarbij spaar ik er een dure reparatie mee uit, da's ook wat waard!
Ik sta op het punt een motortje te bestellen, maar lees hierover wat verwarrende dingen over enkele en dubbele vinnen (=schoepenrad). Dat schijnt nogal wat verschil te maken! Kan iemand mij inlichten over welke motortje ik moet bestellen?
groet,
Joachim
Volgens mij is de kachelmotor (zonder ac) in mijn 240 ('85) een langzame dood aan het sterven. Alleen de hoogste stand werkt nog (maar maakt oorverdovend kabaal: ratelen, gieren). Als ik 'm in de lagere standen zet, ruikt het alsof er iets doorbrandt (vooral met warme motor vlak nadat je voor bijv. een stoplicht hebt staan wachten). Daardoor doen de lagere standen het bijna nooit meer. Temperatuur instellen werkt overigens nog prima. Omdat ik niet van halve oplossingen hou, denk ik dat ik er een nieuwe kachelmotor in ga zetten. Tenzij iemand denkt dat dat niet nodig is. Alle tips zijn welkom!
Na wat zoekwerk op dit forum en het doorspitten van verschillende handleidingen, ga ik me er dit weekend maar 's aan wagen. Heb gezien dat het een behoorlijke klus is, maar wat is er nou leuker dan een dagje sleutelen aan mijn geliefde 240? Volgens het vaak gehanteerde 'trial & error'-principe ga ik me er gewoon aan wagen. Daarbij spaar ik er een dure reparatie mee uit, da's ook wat waard!
Ik sta op het punt een motortje te bestellen, maar lees hierover wat verwarrende dingen over enkele en dubbele vinnen (=schoepenrad). Dat schijnt nogal wat verschil te maken! Kan iemand mij inlichten over welke motortje ik moet bestellen?
groet,
Joachim
240 GL (Automaat), 1985. Geel