Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remmen reviseren
#11
Volgens mij zou je trouwens ook prima RA, LA, RV, RA kunnen doen, en dan de voorklauwen van onder naar boven ontluchten. Zolang je maar eindigt met de klauw die het dichtst bij de hoofdremcilinder zit.
Volvo 142, 1969
Antwoord
#12
en LV dan??? is die niet nodig?? Wink
volvo 245 polar bj 1992 B230F
Antwoord
#13
het gaat r uiteindelijk om wat de fabriek als laatste te ontluchten nippel zijn moet...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#14
Vreemd genoeg gaat het in de 240 Greenbook heel anders (had ik ook niet gedacht):

*Oh wacht, er staat nog wat vooraf* Ze gebruiken een remmendoorspoeler, ze zetten remvl.st. met 3-4 bar op het reservoir. Dat schiet lekker op!

LV alle drie de nippels tegelijk, RV alle drie (5x per kant pedaal intrappen), RA openen en controleren op luchtbellen, LA idem
Dan weer LV alle 3 maar dan 3x pompen, RV 3x pompen, en dit herhalen tot er geen luchtbellen meer meekomen.

* Voor 'handmatig' ontluchten zou ik deze volgorde aanhouden:

Since the 240 has two separate hydraulic systems (non ABS), the recommended sequence bleeds each system separately.

The upper two piston chambers on the front calipers form an inverted "U", with a single bleeder at the highest point. The lower two piston chambers form an upright "U", with bleeders at the two high points.
(See illustrations in Bentley, p 500-1 and Haynes, p 9-13)

Either A or B can be done first:

System A:
1) Left rear
2) Left front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
3) Right front - Upper piston chambers (single bleeder, top)

System B:
4) Right rear
5) Right front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
6) Left front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)

Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
kersten schreef:en LV dan??? is die niet nodig?? Wink

Scuzi! RA, LA, RV, LV dus Wink
Volvo 142, 1969
Antwoord
#16
Marc1970 schreef:..... ze zetten remvl.st. met 3-4 bar op het reservoir. Dat schiet lekker op!

Dat gaat niet goed komen..... Het reservoir zit in 2 rubber ringen geklemd op de HRC. Met 3 bar komt'ie er echt af. (en ik kan het weten..... Had het gelukkig op tijd door)
EezyBleed adviseert max. 1,2 Bar.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#17
hoeft uiteindelijk maar net meer te zijn dan geen druk...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#18
bij Defensie deden we de LR's met een oude brandblusser, luchtaansluiting er op gelast, remolie er in, druk er op, slang naar een aangepast resorvoirdoppie, hotseflots..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#19
1 bar is meer dan genoeg.
Antwoord
#20
nooit bij stil gestaan dat zoiets zou kunnen gebeuren!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Remmen vervangen 240 Gurd 19 14.983 27 August 2020, 16:40
Laatste bericht: Nicolaas H
  Remmen verbeteren. Madman 1 3.470 21 December 2017, 18:46
Laatste bericht: Marc1970
  remmen updaten?? Patras 8 10.830 7 June 2017, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Volgorde remmen ontluchten 244? lenlux 3 6.828 21 October 2015, 21:18
Laatste bericht: lenlux
  Remmen Volvo 240 1989 EdRaket66 3 5.537 8 March 2015, 18:37
Laatste bericht: boedr
  Achter remmen werken niet meer DanielR 2 7.871 26 June 2014, 22:20
Laatste bericht: Marc1970
  stuur slingert bij hard remmen op lage snelheid [245] MartjeB 24 25.926 7 June 2014, 01:48
Laatste bericht: A_A
  Remmen maken lawaai na 2 weken stil te hebben gestaan...?! joopvandenbergh1 3 4.296 19 March 2012, 17:38
Laatste bericht: joopvandenbergh1
  Geen remmen de eerste 4 sec bij 1972 142. Jerry 16 11.528 25 October 2011, 14:46
Laatste bericht: BartWillem
  Trillen / bonken bij remmen - niet in het stuur edhn 16 15.255 26 June 2011, 14:14
Laatste bericht: edhn

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)