25 December 2010, 14:31
We hebben hier liggen een B230F 4999859 nr 2105 volgens de gegevens op het distributie deksel
met een PIERBURG 175CD carburateur, op het uitlaatspruitstuk/luchtaanzuigbus etc zitten sensoren
Volgens mijn beperkte kennis van modernere Volvo motoren zou dit een injectie moeten zijn
we hebben niet de indruk dat het een ombouw is, het lijkt erop dat deze carbuarteur er al heel lang opzit
De vraag is nu: kunnen we deze motor zou 1 op 1 wisselen met de B21A in onze 245 van 1978
zonder gebruik te maken van de diverse sensoren /computerkasten
Er zit een 5 bak vast aan deze motor, maar we willen op nostalgische redenen de M46 o/d handhaven
we vinden het wel grappig rijden met dat knopje op de pook.
De enige reden voor ons om deze B230 in te bouwen is dat hij iets meer koppel zou moeten hebben
wat wel lekker is daar we regelmatig met een tandemas aanhanger rijden die geladen 2 ton weegt
( ja we weten dat dat niet mag
Chris Balkenende http://www.bedfordworld.nl
met een PIERBURG 175CD carburateur, op het uitlaatspruitstuk/luchtaanzuigbus etc zitten sensoren
Volgens mijn beperkte kennis van modernere Volvo motoren zou dit een injectie moeten zijn
we hebben niet de indruk dat het een ombouw is, het lijkt erop dat deze carbuarteur er al heel lang opzit
De vraag is nu: kunnen we deze motor zou 1 op 1 wisselen met de B21A in onze 245 van 1978
zonder gebruik te maken van de diverse sensoren /computerkasten
Er zit een 5 bak vast aan deze motor, maar we willen op nostalgische redenen de M46 o/d handhaven
we vinden het wel grappig rijden met dat knopje op de pook.
De enige reden voor ons om deze B230 in te bouwen is dat hij iets meer koppel zou moeten hebben
wat wel lekker is daar we regelmatig met een tandemas aanhanger rijden die geladen 2 ton weegt
( ja we weten dat dat niet mag

Chris Balkenende http://www.bedfordworld.nl