Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230K Solex Cisac
#11
Ik heb er nog ÃÃn liggen, alleen zal hij van jou net zo krom zijn als die ik heb.
Echt als je een goede investering voor je wagen wilt doen waar je echt blij van wordt, koop gewoon een nieuwe Weber.
Dat Cisacje blijf je mee bezig, zonder het resultaat dat je iedere keer weer probeert te bereiken.
En een Carburateur van een a blok, tja leuk als je op de rechter baan wilt blijven rijden, zonde van de pk's die je moet inleveren.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#12
Zuurstar schreef:Ik heb er nog ÃÃn liggen, alleen zal hij van jou net zo krom zijn als die ik heb.
Echt als je een goede investering voor je wagen wilt doen waar je echt blij van wordt, koop gewoon een nieuwe Weber.
Dat Cisacje blijf je mee bezig, zonder het resultaat dat je iedere keer weer probeert te bereiken.
En een Carburateur van een a blok, tja leuk als je op de rechter baan wilt blijven rijden, zonde van de pk's die je moet inleveren.

Wat kost zo'n nieuwe Weber?
Hoeveel pk's zou je winnen daarmee?
Antwoord
#13
paar 100 euro, pb hem even
Antwoord
#14
242-turbo schreef:paar 100 euro, pb hem even
Je wagen rijd en trekt weer als nieuw, de andere carburateurs die zijn voorgesteld hebben geen 2e trap.
Zijn natuurlijk wel betrouwbaar maar met inhalen op de snelweg.....tja je moet geen haast hebben Tongue
http://www.bccp.nl/shop2/index1.html en zoek even op dit nummer: 18890766 deze is geschikt voor jou wagen, klein beetje aanpaswerk aan je inlaatspruitstuk.
Er zit een verloop plaat van aluminium bij en die moet je eerst monteren op je spruitstuk.
Dus eerst oude carburateur met pakkingen en kunststof thermo blok verwijderen.
Dan aluminium verloop plaatje (schetsplaat) aan boren en m 6 tappen.natuurlijk wel een doek tegen vuil in je spruitstuk stoppen! en later met stofzuiger uitzuigen.
Weber er opschroeven slangen,elektra en handchoke kabel aansluiten en rijden maar.
Je luchtfilter kap past ook niet, probeer er ÃÃn te krijgen van een Pierburg carburateur is dus gemaakt voor deze carburateur.
Maar als je niet handig bent zou ik het laten doen.
Bel bccp eens voor wat zoiets kost, je bent heus niet de eerste Big Grin
En aan pk's geen gebrek!

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#15
Heb alles nagelopen, diverse rubbertjes vervangen, alle slangen nagelopen en nieuwe pakkingen tussen de carburateur en het spruitstuk.
Verdenk toch de CO afstelling, van het weekend de CO meten, dan weet ik of daar wat te halen valt!



Antwoord
#16
Misschien zit je carburator vuil inwendig met aangeladen zand/smurrie ed (kan alleen als je eens zonder luchtfilter gereden hebt ;D ;D )
De kap eraf halen en dan kan je al veel zien, eens uitkuisen is dan de boodschap.
Ofwel is er iets mis met de sproeier in je carburator (alhoewel stationair toerental ok is ... !)
Anderzijds denk ik ook aan het vacuum, of een scheur in een bepaalde slang die te maken heeft met het vacauum, scheuren in de dichtingen waar de carb. op het inlaatspruitstuk staat kan ook voorvallen

die regelvijs voor de CO, is die afgebroken tot op het frame van de carb ? Anders zou ik eens proberen met een universele tang ofzo het vijsje te regelen, uitdraaien = stationair toerental versnellen dacht ik (zie vraagbaak Big Grin)

Is dat een b200k die motor ?

edit : ow, is een b230k ;D (zie topictitel :p) , ik zie net dat je de pakkingen ook vervangen hebt ......... Wink
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord
#17
Bedankt voor het meedenken, helaas is het nu te koud om lekker bezig te zijn Tongue.
Antwoord
#18
En Sven, is de temperatuur al wat gestegen? Big Grin

Nog verder iets gevonden aan de vacuümkring (slangen)? Geen vacuümmeter in jou bezit? Daar kan je heel wat met beoordelen.

Jammer dat de CO-regelvijs stuk is. Is dat niet meer te vervangen? Desnoods haal je de carburateur er eens af. :Smile
Antwoord
#19
Er zit inmiddels een andere solex cisac op en hij rijd weer als een zonnetje!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.876 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Volvo 240 b230k uit 1986 wil geen vonk krijgen Efge70 8 8.458 3 December 2020, 23:06
Laatste bericht: Frank&Frida
  Pierburg 175 cdus op B230K blok gydomatra 16 14.376 27 August 2016, 22:10
Laatste bericht: gydomatra
  Weber carburateur op B230K inlaatspruitstuk? Gouden240 5 6.191 26 April 2016, 13:34
Laatste bericht: asterix
  Aansluiting Solex Carburateur B200K Stephan_244 2 5.154 23 April 2016, 22:21
Laatste bericht: Marc1970
  Vraagjes B230k naar B230A (740) henqui 19 13.747 28 March 2016, 18:23
Laatste bericht: henqui
  [740] B230K met EZK118 en pierburg 2B5 stottert en houdt in op LPG en benzine MartjeB 21 18.321 20 March 2016, 15:24
Laatste bericht: henqui
  [B200K] Reviseren carburateur Solex-sicac Dopski 7 8.051 12 September 2014, 22:20
Laatste bericht: Dopski
  sproeiers Solex sicac Roboer 10 5.740 7 November 2013, 20:12
Laatste bericht: Dopski
  Ombouwen B230K naar B230A sieko 1 2.038 1 October 2013, 20:46
Laatste bericht: Ovlov740GL

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)